Raak draadloos beu, teveel wegvallen contact. wat is wijsheid?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
draadloos werken gaat steeds slechter, om de haverklap valt verbinding weg. ik vermoed omdat buren in de weg zitten.
ik wil weer op kabel, tenminste met éen computer. is dat makkelijk te doen via het lichtnet (trekken van losse kabel gaat bijna niet)? wat is goed advies voor mij?

Al eens een ander kanaal geprobeerd ?
Welke router hebben we het over?

Op zich werkt een Powerline oplossing redelijk goed. Wel even opletten welke je koopt, goedkoop is vaak duurkoop in dit geval.

Wat voor wireless gebruik je? Wat voor afstanden? Heb je al gekeken met wat programma's of je buren werkelijk in de weg zitten?

Ik gebruik al jaren wireless in een drukke buurt, maar afgezien van een kapotte router die disconnects veroorzaakte eigenlijk nooit problemen mee

geen idee wat je bedoelt met 'ander kanaal geprobeerd'?
ik heb aan de pc iets draadloos zitten van linksys en beneden in de meterkast hangt een speedtoch

Wat voor wireless gebruik je? Wat voor afstanden? Heb je al gekeken met wat programma's of je buren werkelijk in de weg zitten?

Ik gebruik al jaren wireless in een drukke buurt, maar afgezien van een kapotte router die disconnects veroorzaakte eigenlijk nooit problemen mee

kun jij -of terrarabo- aangeven wat ik moet doen om deze gegevens boven tafel te krijgen? het is met name de laatste week echt hopeloos met de verbinding. ik vermoed dat het de buren zijn maar ik kan mij ook vergissen. een andere router kopen misschien?

Download SSIDER waarmee je kunt zien op welk kanaal jou router uitzend.
Als het een druk kanaal is log je in op je router en bij de draadloze instellingen verander je het kanaal.

ik zit op 2,4 Ghz band op kanaal 11 en ik ben de enige op dat kanaal

En je hebt het over iets van Lynksis....?
Die Speedtouch, is dat een router of alleen modem ?
Wat zijn de afstanden bij benadering?

linksys is usb stick die uitzendt naar het kastje in de gang,. geen idee wat verschil is tussen modem en router. bij speedtouch komt het signaal binnen en dat gaat naar twee computers (draadloos). afstanden zijn 10 meter of minder. ik had tot vorige week nooit last dus aan de afstand zal het niet liggen lijkt mij.

misschien zit t m helemaal niet in de drukte van de buren, maar is er technisch iets mis. ik heb alles al eens losgekoppeld maar ook dt helpt niet.
het lijkt erop dat het fout is met stukjes en beetjes. als ik bijvoorbeeld helpmij.nl aanklik krijg ik meer dan eens beriicht dat er geen verbinding is en dat ik nog maar eens moet proberen. dan werkt het een seconde of twee later weer goed maar is het zoveel seconden later weer mis.
het lijkt er soms op of pagina's vaak maar voor een deel geladen worden, dan heb ik grote delen van de informatie wel gekregen en staat er toch ergens dat de pagina niet geladen kon worden.

Laatst bewerkt:
Reset je router eens. Als je het probleem met beide PC's hebt is de kans groot dat de router overbelast wordt om een of andere reden.

hoe reset je een router, ik kan alleen aan en uitzetten.
meestal staat er maar een computer aan, zoals nu en het is hopeloos met de verbinding.

in het netwerkoverzicht (windows7) staat een stippellijn tussen de pc en de speedtouc. betekent dat nog iets?

Aan en uit is ook prima :) Maar dit begint meer en meer als een hardware probleem te klinken. Hoewel je router aan en uit zetten misschien een tijdelijk probleem kan verhelpen.

aan en uitzetten al vaak gedaan! ook usb llinksys eruitgehaald en weer verbonden ook in andere poort, het helpt allemaal niks. een nieuwe usb-vebinding kopen een oplossing?
of toch maar -zoals ik suggereerde - een verbinding via elektriciteitsnet. moet ik dan vandaag wel weten want morgen zijn de winkels dicht...

Is er niks veranderd in het systeem ? Geen nieuwe hardware of dergelijke ? Van het één op het andere moment deze problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan