Raar beeld op mijn laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Danielle22

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een sony laptop typenr: PCG-9L1M. Als ik mijn laptop opstart dan komt mijn beeld er zo uit te zien (zie bijlage). Na wat spuurwerk (op google) denk ik dat het de inverter is. Maar als de inverter het niet meer goed doet ziet je beeld er dan zo uit? Of zal het probleem ergens anders weg komen? Het beeld blijft altijd zo en het maakt niet uit of je het scherm naar boven schuift. Dus ik denk ook niet dat het er een stekkertje los zit.

Alvast heel erg bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Bijlagen

• beeld.JPG
    beeld.JPG
    68,4 KB · Weergaven: 55
oei,
dat ziet er uit als een kapotte videokaart.
indien garantie nog staat, gelijk terugsturen.
indien die al verlopen is, zou je hem kunnen laten reparen.
echter denk ik wel dat dit een dure klus om te repareren is.

is dit beeld altijd? of af en toe?

Lijkt mij meer de videokaart. Een kapotte inverter geeft vaak wel verlicht beeld, maar er is dan niets te zien. Of het is juist gedimt en werkt niet goed.

Deze foto heeft meer weg van een kapotte videochip.

Edit: Wat Emile zegt.

Hallo,

Bedankt voor de reacties, maar ik als ik de laptop aansluit op mijn gewone computer dan doet die het echter prima. Denken jullie dat het dan nog steeds de videokaart is? Of kan dat dan niet? Ik heb helaas geen garantie meer.

Dus toch niet de inverter?

Als het niet aan de inverter en aan de videokaart ligt wat zijn dan nog andere opties waar het eventueel aan kan liggen?

Het beeld blijft de hele tijd zo.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Je bedoelt dat je het scherm van je pc aan de laptop hangt? En dan krijg je wel het normale beeld?

Ja, klopt ik koppel dan mijn laptop aan mijn computer en dan krijg ik wel gewoon beeld.

Dan ligt het zeker ook niet aan de videokaart?

ook als je opstart?
als dat niet zo is
dan zou ik de originele driver voor je videokaart proberen te installeren.

Hallo,

Ja ik denk dat ik dat ook maar een probeer. Misschien dat dat het probleem is.

Als dat niet helpt dan schroeven we hem even weer open en kijken of we iets kunnen vinden.

In ieder geval bedankt voor alle reacties.

Met vriendelijke groet,

Danielle

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan