Raar beeld

Status
Niet open voor verdere reacties.

AdXenos

Gebruiker
Lid geworden
19 aug 2001
Berichten
192
Hoi Mensen,

Als ik via WMP een videobestand wil afspelen krijg ik een raar beeld, de kleuren kloppen niet. Dit heb ik ook met PowerDVD, hij loopt niet vast of zo, alleen het beeld wordt met verkeerde kleuren weergegeven.

Nu d8 ik gelijk aan mijn videokaart, deze heb ik nu up-to-date gemaakt door de laatste driver te install. ;)

Helaas mocht dit niet bate :(

Mijn videokaart is een Nvidia FX 5200

Is dit een bekend probleem en waar kan dit aan liggen. :confused:

Als iemand iets weet, hoor ik het graag. :D

Gr.

AdXenos:cool:
 
Heb je ook gekeken naar video codecs? Het kan zijn dat PowerDVD en WMP allebei een niet goede codec gebruiken die op jou systeem staat geinstalleerd.

Het lijkt me sterk dat het met de hardware van je monitor te maken heeft als het alleen bij videos fout gaat (omdat je hem in hardware hebt geplaatst).
 
Hey Methinx,

Bedankt voor je reactie.

Kan je mij in het kort uitleggen waar ik deze codec's vind en hoe ik deze kan toevoegen.

Alvast bedankt.

Gr.

AdXenos
 
Weet je welke codec de videobestanden hebben die je afspeeld? Dit kijn bijvoorbeeld MPEG-4 of DivX zijn. Als je dit weet kun je daar naar op internet naar zoeken en een goede codec downloaden.
 
O zo! Tja het is bij elke codec, Mpeg, VTS, divx etc.

Dus daarom snap ik het niet. WMP zo juist gewoon MPEG moet kunnen afspelen en PowerDVD speelt normaal VTS gewoon af.

Maar ze spelen wel af, alleen het beeld is *****.
 
Je hebt toch niet je instellingen op 256 kleuren staan of iets dergelijks? (eigenschappen beeldscherm)

Zou je een screenshot kunnen maken van een afspelend filmpje? Misschien zijn er forummers die het probleem dan herkennen.
 
Hallo mensen,

Bedankt voor jullie support. Gelukkig is het probleem nu opgelost. Ik kan via de config van mijn videokaart een kleurcorrectie toepassen, dit deed hij eerst niet goed.

Na een paar keer proberen corrigeerde hij het beeld, nu is het dus verholpen. :D

Gr.

AdXenos :cool:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan