Raar boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

killablade

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Oke ik heb dus een probleempje:P

Als ik mijn pc opstart, dan blijft hij hangen op het MSI scherm waar staat op welke knop je moet drukken om de BIOS in te gaan etc.
Als ik dan druk op de knop om te switchen naar POST, dan doet hij dat gewoon, en laat dan zien dat hij heft geheugen heeft gecheckt en dat dat ok is (4096MB=OK) maar vervolgens doet hij niks meer. Ik kan hem alleen weer opstarten als ik eerst de knop van de voeding even omzet zodat niks stroom krijgt en hem 10 seconden later weer stroom te geven. Dan doet hij het gewoon weer.

Ik heb de laatste 2 maanden een aantal dingen vervangen, maar ik denk dat ik het moederbord wel uit kan sluiten. (van een FSC moederbord naar een MSI P45 Platinum)

Ik heb het moederbord, geheugen, voeding en de cpu koeler vervangen, en heb er een extra fan bijgezet.

De nieuwe onderdelen zijn:

MSI P45 Platinum
Crucial Ballistix Tracer 4GB DDR2-800 4-4-4-12
Corsair TX750W
CoolerMaster Hyper TX3 (die ik volgende maand weer ga vervangen voor een xigmatek achilles:P)
en een AKASA 12CM case fan voor op de window.

Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen?

Hier trouwens een youtube video van mijn systeem

http://www.youtube.com/watch?v=A3hYm_ZAIOE

Ik weet niet of dit mag, maar als het niet mag zal ik hem verwijderen.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Na het geheugen wordt tijdens de POST de HDD's etc. getest.

Blijkbaar wordt er in elk geval geen enkele schijf gevonden op de eerste aansluiting.

Kijk even in het bios:worden daar de aanwezige .schijven etc. wel correct weergegeven ?

Zo ja: de aansluiting van de HDD's en DVD-branders checken.

Werk je nog met IDE-apparaten: een verkeerde jumper-instelling zorgt ook voor dit verschijnsel.

Greetz,

Harry.

Ik zal de aansluitingen controleren. En nee ik werk niet meer met IDE. ^^
Bedankt voor de tip!

Bump: Werkt niet.

Het probleem is nu verergert. Het duurde een hele tijd voordat hij het deed. Ik was bang dat hij het gewoon niet meer zou doen. Even ging hij zelfs helemaal niet aan als je op de power button drukte. Ik moest de stroom er via mijn psu afhalen totdat het power ledje op mn moederbord ook uitging en dan de stroom er weer opzetten voordat hij weer aanging. Maar ook nu was de post niet succesvol. Ik heb hierna op de CMOS reset knop gedrukt. Na hierna nog een paar keer de stroom er af te halen, er dan weer op te zetten en weer proberen veranderde er eindelijk iets. Ik bootte hem, en nog voordat ik de optie kreeg om de BIOS in te gaan startte hij weer opnieuw op. Hierna kreeg ik eindelijk de melding dat de BIOS instellingen fout stonden, waarna ik de default instellingen heb geladen en hij succesvol windows laadde.

Nu zal ik hem dus niet meer afsluiten voordat ik een oplossing weet ^^

Alle ideeen zijn welkom!

Edit: Was vergeten te vermelden dat zodra hij blijft hangen op het MSI scherm ik ook niet in de BIOS kan komen. Zodra ik op delete druk om in de bios te komen gaat hij naar de POST en blijft daar vervolgens hangen. Als ik dan in de boot opties wil komen lukt dat ook niet. Dan geeft hij zoiets als Entering setup of menu oid aanen vervolgens doet hij weer niks.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Ik begrijp dat je mobo nieuw is ?

Al gekeken of er een bios-update beschikbaar/nodig is ?

Dit is n.l. vaak het geval bij een nieuw gekocht mobo.

Helpt dit niet: mobo onder RMA terugsturen !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Zie m'n vorige post: mobo niet goed, (of niet correct geflashed) dus.....RMA !

Greetz,

Harry.

Als hij niet correct geflashed is, kan ik hem dan niet gewoon nog een keer flashen?

Ja hoor, je kunt hem nog een keer flashen, als je in Windows komt.
Of je moet DOS diskettes gemaakt hebben ?

Ja hoor, je kunt hem nog een keer flashen, als je in Windows komt.
Of je moet DOS diskettes gemaakt hebben ?

Hoe dan?????:o

@TS@ helaas, mislukte bios flash is zo goed als zeker niet meer te herstellen

Hoi !

Als je een vraag op dit forum stelt helpt het wel als je even vermeldt dat je al een bios-flash hebt uitgevoerd !

Als de melding: "checksum bad" o.i.d. hebt gekregen.....

Breng/stuur het mobo gewoon terug, en bij iedere normale zaak krijg je een nieuwe !
(niet 100 % eerlijk, ....)

Of: bestel een nieuwe bios-chip: http://flashbios.org/ dan ben je voor hooguit € 25,= weer klaar.

Greetz,

Harry.

Ik heb RMA aangevraagd. Nu maar hopen dat Azerty het probleem ook tegenkomen, aangezien er wel degelijk een probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan