Raar fenomeen in SQL Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

GranadaDude

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2006
Beste,

Ik heb 2 servers waar op beide een SQL Server draait.

Op een van deze servers zijn er 2 netwerkkaarten om op verschillende netwerktoegangen de data te kunnen ophalen.

Echter, de IT dienst heeft op de firewall poort 1433 opengezet voor verkeer.

Op server 1 stond de poort goed (op 1433) en had ik connectie naar de andere server via de 2e netwerktoegang.

Op server 2 heb ik toen de poort 1072 gewijzigd naar poort 1433.

Vanaf dan krijg ik voor het opvragen van de inhoud van een tabel soms geen data waar ik zeker weet dat er wel degelijk data inzit.

Maw, zowel op server 1 zie ik nu enkel bepaalde inhoud maar niet alles in de enterprise manager.

Als ik met mijn laptop naar server 2 een connectie leg met SQL Server registration, krijg ik op mijn laptop eveneens hetzelfde resultaat.

Wat kan dit zijn ?

Ik wil de data bewerken en hieruit de nodige rapporten genereren, maar het is knap lastig als je in eerste instantie bepaalde inhoud al niet te zien krijgt ??

Enige hulp is meer dan welkom, ik zit momenteel vast en zie nog geen concrete oplossing.

Mvg,

Tom

UPDATE :

Ondertussen heb ik een test uitgevoerd met een linked table in access aan te maken en een ODBC system DSN naar de server.

hier krijg ik prefect mijn data te zien zoals ze in de database inzit.

In Enterprise manager niet. En de data die ik niet of half zie is een tekstveld van 4000 karakters groot.

Moet ik in de richting van een collation format zoeken ofzo ?

Groeten,

Tom:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan