raar geluid nieuwe speakers. oplossing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0220

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo,
ik heb laatst nieuwe speakers gekocht, de logitech X-540 5.1 set , en bij ieder geluid dat ik hoor ( of het nu windows geluid is of muziek of een spelgeluid ) hoor ik een flinke echo, weet iemand hoe dat komt en hoe ik het kan oplossen? gr Arno

Microfoon staat uit ?
en heb je de nieuwste drivers van je geluidskaart en heb je de instellingen gecheckt ?

kheb het gevonden, er stond bij de instellingen van geluidskaart, effecten: badkamer, en toen ik die naar (geen) heb gezet, was het weg :p

Kan iemand me trouwens vertellen wat men met die achterlijke effecten moet? Onder water? Een rioolbuis?? Sorry hoor?

Kan iemand me trouwens vertellen wat men met die achterlijke effecten moet? Onder water? Een rioolbuis?? Sorry hoor?

Op je PC niet zo veel, maar als je achter de knoppen staat en een bandje staat te mixen, kan je erg veel met dit soort effecten.
Maar dit pas je dan toe per kanaal en niet op de stereomix.
Dus als je een bandje hebt en je hebt 48 verschillende input channels in gebruik kan je alleen op de Vocals een galmpje zetten en op de snare drum een ander galmpje.

Op je PC niet zo veel, maar als je achter de knoppen staat en een bandje staat te mixen, kan je erg veel met dit soort effecten.

Dat kan ik begrijpen maar voor de 'jan met de pet' lijkt me dit totaal omzinning. Wel meer dingen hoor: zo heb ik een SB X-FI kaart met allerlei functies die de meest prachtige namen hebben maar geen verklaring.
Tenzij je er als consument wat aan hebt kan je het toch net zo goed weglaten denk ik dan.

Tenzij je er als consument wat aan hebt kan je het toch net zo goed weglaten denk ik dan.

Dat is toch met alles zo.
Koop eens een auto, die kan meestal ook veel harder dan 120km, maar dat mag je in Nederland nergens rijden. ( doen we natuurlijk wel, maar dat is een heel ander verhaal )

Ben het helemaal met je eens, met zo'n geluidskaart is dit een onnodige optie om dit te kunnen instellen. Onnodige schijfruimte.
Wil je audio bewerken of muziek componeren op een computer, gebruik je programma's die dit soort effecten aan boord hebben.

Moet je niet zeggen... zo'n effect kan bepaalde muziek ook "opfleuren"...
Neem nou "Viva España" van de Zangeres zonder ?, als je daar het effect "psychotic" of "stoned" op los laat en een beat mee mixt, wordt het toch wel een leuk plaatje...:D

Moet je niet zeggen... zo'n effect kan bepaalde muziek ook "opfleuren"...
Neem nou "Viva España" van de Zangeres zonder ?, als je daar het effect "psychotic" of "stoned" op los laat en een beat mee mixt, wordt het toch wel een leuk plaatje...:D

Ok; laten we zeggen dat ik als niet gemiddelde consument toch zit te wachten op die geluidseffecten. Hadden ze dan misschien iets meer toepasbare namen kunnen krijgen dan "steengroeve", "onder water" en "rioolbuis(?!)" :-).

Ok; laten we zeggen dat ik als niet gemiddelde consument toch zit te wachten op die geluidseffecten. Hadden ze dan misschien iets meer toepasbare namen kunnen krijgen dan "steengroeve", "onder water" en "rioolbuis(?!)" :-).

Staat in ieder geval in het Nederlands, hoef je niet het woordenboek er bij te pakken.
Sommige effecten laten zich ook erg moeilijk omschrijven. Dat is met professionele audio apparatuur precies hetzelfde. Hoe noem je een bepaald effect ???? Meestal krijgt het een naam die toch wel het meest in de richting komt.

Geef je een brul in een rioolbuis, klikt het heel anders dan een brul in de badkamer. Terwijl het allebei een galm is.

Ik zal maar niet vragen hoe ze het getest hebben dan ;-).
Bedankt in ieder geval voor de nuttige discussie :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan