raar geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yvleda

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Ik heb sinds een paar dagen op me laptop een irritant geluid.
Het beste kan ik het omschrijven als het geluid dat je krijgt als je vergeet een schermpje weg te klikken voordat je verder gaat.
Ik hoop dat ik duidelijk ben?
Iemand een idee wat de oorzaak daarvan is?
Net of hij iets probeert wat niet lukt maar nergens zie ik waar het vandaan komt.
Ik zie wel bij aparraatbeheer 3 driehoekjes geel met code 10 en 28 heeft het hier iets mee te maken misschien?

Bedankt zover!

Yvonne

om duidelijk te hebben...

Het geluid komt uit je luidspreker en wordt door de besturing gegenereerd of is het een mechanisch geluid, en zo ja uit welke opening van de laptop komt het?

M.

Zijn er apparaten die je hebt aangesloten via USB die niet (goed) werken? Ik zou vermoeden dat het daar mee te maken heeft en zou (mogelijk) ook verklaren waarom je die apparaten met foutcode in Apparaatbeheer ziet staan.

Misschien (als test) een goed idee om een tijdlang geen enkel USB apparaat meer aangesloten te hebben en te kijken of het geluid dan nog te horen is.

Tijs.

Het geluid komt gewoon uit de luidspreker en of dat gegeneerd wordt geen idee, sorry heb hier weinig verstand van.
Ik heb niks qua usb aangesloten momenteel al dagen niet.
Bedankt voor jullie vlotte reacties in ieder geval ;-)

Ik lees dat code 10 staat voor: dit apparaat start niet
en code 28: geen driver beschikbaar.
Dat klopt dus samen wel.
Belangrijk is te weten bij welke apparaten die gele driehoekjes staan.
Open eerst het item door op het driehoekje te klikken. Door vervolgens met de rechtermuisknop op het betreffende apparaat te klikken kun je kiezen voor "eigenschappen" -> tab "eigenschappen" om te zien wat de melding is en dan tab "stuurprogramma" -> "bijwerken". Kijk eens of dat iets oplost.

Oke inmiddels geprobeerd maar kan helaas niet bijwerken...

Het ene gele driehoekje staat bij netwerkadapter- Microsoft Teredo Tunneling-adapter ( code 10 )
De andere 2 driekhoekjes staan bij overige apparaten en ook daar kan ik niet bijwerken die staan voor locatie -op PCI-bus en de tweede bij locatie op Systeem dat voldoet aan Microsoft ACPI ( beide code 28 )

Die tunneling adapter heeft er niets mee te maken (is IPv6 gerelateerd).
Als het geluid echt uit de speaker in de computerkast (ik bedoel dus niet de speakers die je evt. aan je geluidskaart hebt hangen) komt dan heeft Windows er niets mee te doen.

Opzoeken welke die twee apparaten zouden kunnen zijn zou je kunnen kijken of je hiermee verder komt:
Dubbelklik op elk apparaat afzonderlijk in Apparaatbeheer, ga naar tabblad Details, kies Hardware ID's uit het keuzemenu en bekijk de bovenste vermelding die verschijnt.
Je kunt dan op http://www.pcidatabase.com/
o.b.v. de genoemde VEN_XXXX id (die XXXX invullen bij Vendor search) en de genoemde DEV_YYYY id (die YYYY invullen bij Device search) uitvinden wat het voor apparaat is.
Dan de driver downloaden voor het Device downloaden bij de Vendor van het apparaat die je zojuist hebt uitgezocht (of evt. de fabrikant van de hele pc/laptop).

Tijs.

Bedankt Tijs.
Ik vind het een ingewikkeld verhaal voor mij als leek zijnde maar ga het proberen zo.

Ik kom er helaas niet uit.
Ik zie ook als ik naar apparaat beheer ga dat hij aangeeft dat ik vermeld sta al standaardgebruiker en dat ik dus geen dingen kan wijzigen dat kan alleen als beheerder.
Dat verklaart dus waarom ik gisteren op advies helaas niet de mogelijkheid had om te bewerken.
Deze laptop gekregen van een vriend die bij een bedrijf werkt en de laptop thuis mocht houden voor privé.
Ik zal eens vragen of hij al die toestanden van zijn werk er af kan halen zoals bij het opstarten enz.
Hij had het erover dat dat bij het opstarten iets uitgevinkt of zo moest worden in bios maar daar heb ik geen verstand van.
Heb hem al een half jaar in gebruik en nu dus pas dit geluid dus heeft er niks mee te maken.
Maar goed eerst maar ff vragen of hij hem op het bedrijf wat kan laten veranderen zodat hij voor privé gebruikt kan worden zonder problemen.
En dan weer verder met dat geluid.
Misschien als ik wel wat kan veranderen bij apparaat beheer ik verder kom.
In ieder geval zover bedankt voor het meedenken!

Yvonne

Tot je dienst, hopelijk kom je er nog verder mee.

Tijs.

Dat hoop ik ook Tijs ! ;-)
Moet ik deze vraag nu sluiten of zo of afmelden?
Of kan hij blijven staan?

Hij kan 4 maanden open blijven staan zonder nieuwe reactie/posting, dus tot die tijd kun je altijd nog een terugmelding doen.

Tijs.

Ben wel benieuwd wat het nu bleek te zijn. Laat je nog even weten als je er achter bent gekomen wat de oorzaak was?

M.

@Smartthinker: Wordt nog vervolgd, eerst moet (o.a) Administrator-rechten geregeld worden en dat is wat de vragensteller nu eerst gaat regelen etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan