raar geval!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jean42

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Beste

Ik heb in een pc een netwerkkaart geplaatst voor aansluiting telenet internet morgen.
De pc werkt goed en heeft de netwerkkaart erkend
Ik probeerde of de pc nadien geluid had omdat de stekkers niet goed waren aangeduid om in te pluggen.
De pc werkte toen goed.
Tot mijn constarnatie kreeg ik de cdrom niet open.
Ik heb dan maar een nieuwe cd/dvdrom gehaald.
Die cd/dvdrom geplaatst (ik heb de jumpers goed gezet). Ik probeer de pc op te starten, deze doet taal nog teken. Alleen de ventilator draaide, dus geen bieptoon.
Wat kan daar nu eigenlijk de oorzaak van zijn dat die pc het niet meer doet? Wat moet ik doen?
Dus pc ging met oude cdrom en de netwerkkaart, cdrom verwisseld en dan doet die niets meer, alles is goed ingeplugd.
Wie weet raad??

Denk u bij voorbaat.

Jean

haal alles er eerst uit behalve geheugen en videokaart, en kijk of hij dan opstart, dan stuk voor stuk de overige onderdelen plaatsen, als hij dan op een gegeven moment niet meer opstart, dan weet je welk apparaat defect is, en kun je daar wat aan gaan doen,

Zou het kunnen zijn dat de netwerkkaart een conflict geeft met de cd/dvdrom en dat de vorige cdrom niet stuk was?
Ik dacht toen straks aan iets, ik heb de netwerkkaart er terug uitgehaald en toen ging wel alles.
Nu heb ik die kaart in een ander slot gestoken en werkt weer alles.
Ik zit dus met het probleem dat eventueel die cdrom niet stuk was, ik kan het niet testen want die is al weggegooid.

Dank

Op zich kan een apparaat een conflict hebben, maar een cdro m station met een netwerkkaaart lijkt mij toch zeer onwaarschijnlijk, maar mischien had de netwerkkaart wel een probleem met een ander apparaat, dat daarom de computer niet wou opstarten.

Een kaart in een ander slot steken is vaak een goede oplossing.

Of de Cdrom echt kapot was, kun je dan niet achterkomen, tenzij je hem terug kunt pakken natuurlijk

Ron

Hartelijk dank voor je antwoorden.

mvg

Jean

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan