raar gezoem uit boxen

Status
Niet open voor verdere reacties.

BigboyT

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2016
Ik krijg een raar gezoem uit mijn boxen wanneer er iets op mijn beeldscherm beweegt. dit zijn de boxen die ik gebruik: https://www.maxiaxi.com/skytec-ka-06-actieve-speakers-400w-usb-led/. op de boxen staat een hele grote audio input en ik heb iets gekocht waardoor die kleiner werd en je er een jack kabel in kon doen. Ik heb de jack kabel al vervangen maar er was geen verschil. als ik de jack kabel in bijvoorbeeld mijn mobiel of mijn oude laptop stop komt er geen gezoem uit. aan de achterkant van de boxen zit ook nog een aansluiting voor tulpkabel. als ik een snoer kabel koop die jack kabel naar tulp kabel overzet zou het probleem dan opgelost zijn? het gezoem is trouwens harder wanneer er veel op mijn beeld verandert (heel irritant bij games dus). heeft iemand misschien een oplossing of gaat het probleem weg als ik een jack kabel naar tulpkabel koop?
groetjes, Thijs

Gezoem komt hoog waarschijnlijk uit de computer.
Ander verloop zal niks helpen.

dat is raar want als ik een andere box erop aansluit dan doet die het wel gewoon zonder gezoem. heb je misschien ook een oplossing om dit te verhelpen. bedankt voor je snelle reactie btw.

Laatst bewerkt:
Even boxen bekeken. Gebruik ingangen aan de voorkant microfoon ingangen)?
In dat geval zal RCA wel beter zijn. Ook boel aarden als het kan.

je microfoon uitzetten.
Soms heb je kans op rondzingen, brommen, etc..

mijn microfoon staat uit maar toch nog dat gezoem. ik kan geen RCA kabel gebruiken want die past niet in mijn computer. Kan het niet eventueel een systeems fout zijn?

Hoogfrequente instraling van de grafische kaart op het audiodeel van het moederbord en een slechte storingsfilter in die actieve boxen lijkt mij de vervelende combinatie.
Een laag doorlaatfilter zou kunnen werken.

Speakers op een ander stopcontact dan de pc kan ook wel eens helpen. Zit de pc wel in een geaarde wcd?
Tevens de vraag verplaatst van versterkers naar luidsprekers.

Ik zal eerst even uitleg geven over mijn stopcontacten. mijn computer zit in een geaard stopcontact. mijn boxen en mijn 2 schermen zitten in een geaarde stekkerdoos en die stekkerdoos zit ook weer in een geaard stopcontact (ik ga ervan uit dat jullie met geaard die 2 ijzeren dingetjes bedoelen die aan de boven en onderkant in het stopcontact zitten). ik heb al een keer geprobeerd om de boxen op een andere stekkerdoos aan te sluiten maar hoorde toen nog steeds het gezoem.

Ik heb ook gekeken naar een laag doorlaatfilter maar toen ik dat googlede kreeg ik allemaal hele rare natuurkundige formules en daar werd ik een beetje duizelig van :eek:

Ik kan inderdaad een RCA naar jack kabel kopen maar ik vraag me af of dit werkt aangezien ik niet denk dat het aan de jack kabel ligt de boxen werkt namelijk wel gewoon goed met de jack kabel toen ik mijn oude laptop erop aansloot.

De jack uitgang op je computer is een (stereo) hoofdtelefoon uitgang.
Je hebt deze nu dus op een mono microfoon ingang aangesloten. :confused:
Nee, ik kan niet garanderen dat als je Tulp (RCA) gebruikt dat je dan geen ruis of piep hebt.
Heb je deze ook als je een hoofdtelefoon op die aansluiting aansluit?
Maar weet wel zeker dat de RCA beter geschikt (en stereo) is.
De piep (afhangkelijk van beeld) komt door afscherming van je geluidskaart (soms ook door muis bewegen) of door slechte voeding.
Een line ingang (RCA) gebruiken zal hier minder gevoelig voor zijn (microfoon is zowizo niet geschikt).
Zie maar of je er iets mee doet. :cool:

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties,
Ik denk niet dat het probleem ligt bij de boxen,de computer of of alles goed is geaard(ik ben er namelijk vrijwel zeker van dat alles goed is geaard) maar tussen dat er iets fout gaat als ik mijn boxen en mijn computer verbind. ik heb namelijk een andere oude box en een andere koptelefoon op mijn computer aangesloten en die deden het wel gewoon en op mijn boxen heb ik mijn laptop en telefoon aangesloten en toen deden de boxen het gewoon goed. ik denk dat het het best is als ik mijn boxen en mijn computer anders met elkaar verbind. ik denk dat als ik deze 2 producten neem een grote kans is dat het probleem weg is: http://www.allekabels.nl/usb-naar-a...e42pojPLfTEJejvSKd1qs9LI2lEt2wNC7lBoCF1zw_wcB en http://www.allekabels.nl/jack-naar-tulp-kabel/6266/1198166/jack-tulp-kabel.html . heb ik ook nog een speciale driver ofzo nodig als ik het eerste product aanschaf of werkt hij dan gewoon meteen?

Mogelijk instraling van je pc of beeldscherm in de versterker van je luidspreker. Zet de actieve speaker zo ver mogelijk van je pc vandaan en bij voorkeur een andere stroomgroep. Helpt het niet (voldoende) plaats dan een ferrietring in de stroomkabel van je actieve speaker http://dutch.chinatransformermanufa...ferrite-ring-core-oem-orders-are-welcome.html Overigens 400watt? Dat is net zoveel vermogen als een amateurpopgroep en als dat echt dat vermogen kan leveren zou het leegrekken van je stroomnet wel eens mee kunnen spelen. Persoonlijk denk ik echter dat die speelgoeddingen niet boven de 25 watt uitkomt.

Watt zegt niks over volume Leadbelly. :)
Mijn terras verwarming verbruikt meer watt dan dat ding maar maakt minder geluid, wel meer warmte (hoop ik). :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan