raar icoon bij veel snelkoppelingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

batch

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik heb sinds een paar maanden als ik een programma installeer dat er dan een "standaard" icoon bij komt te staan in plaats van het icoon van het programma waar de snelkoppeling naar verwijst.

Ik heb Uniblue RegisrtyBooster mijn register laten opschonen ik had 700 nog wat fouten (veel volgens het programma) daarna had ik er nog 6 die het programma niet wegkrijgt.

verder heb ik het idee dat het met PSPad te maken heeft. Ik weet het niet zeker maar volgens klikte ik iets aan in PSPad en daarna waren vrij veel iconen veranderd.

zie bijlage
(heb cirkeltjes gezet om wat ik bedoel)

Bijlagen

• rare icoons.jpg
    rare icoons.jpg
    88,9 KB · Weergaven: 117
Laatst bewerkt:
heb je ooit eens zo'n bestand met openen met... geopend in dat programma waarvan dat icoontje is? En dan het vakje dit type programma altijd hierin openen?

rechtermuisknop op het bestand klikken dan openen met, dan even checken of dat vinkje aan staat;) zo ja even het bestand kiezen dat het wel moet openen
Zo nee, even aanklikken en het programma kiezen dat het moet openen.:thumb:

dat wist ik wel hij opent het wel met het goede programma dat is het probleem niet.
alleen het icoon wil niet weg hij opent het wel met het goede programma hoor

het gaat alleen weg als ik eigenschappen op de snelkoppeling doe en dan ander pictogram
maar dat icoon zit standaard bij de meeste snelkoppelingen (soms ook bij exe en andere extensies) en dat is behoorlijk eritant

Laatst bewerkt:
Oke, ik heb ze bijna allemaal weg kunnen halen uniblue registry booster
dus ik weet zeker dat het iets is in het register

iemand een idee wat te doen?

opgelost, na heel lang prutsen met registry booster is het me gelukt om alle rar icoons weg te halen. ze komen nu ook niet meer terug

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan