Raar kleurenschema na zo'n half uur

Status
Niet open voor verdere reacties.

BlueFox950

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2009
Hallo Allemaal

Ik heb een beetje een vreemd probleem wanneer ik mijn PC aansluit op de (Philips LCD) TV die wij in de huiskamer hebben staan. Na zo'n half uur raakt het kleurenschema helemaal verstoort waardoor je een soort 'inverted' beeld heb alleen dan met voornamelijk groen, blauw en roze kleuren.

Als ik dan de HDMI kabel er opnieuw in doe dan zijn de kleuren weer goed maar na weer een half uur heb je hetzelfde probleem en dat gaat zo eindeloos door. Ik heb meerdere HDMI ingangen geprobeerd met verschillende HDMI kabels maar het probleem blijft.

Als ik mijn PC aansluit op mijn eigen TV heb ik nergens last van (een Panasonic Plasma TV, geen idee of dat wat uitmaakt). Ik kan probleemloos wisselen tussen mijn TV en computer monitor maar zodra ik hem aansluit op de LCD tv in de huiskamer gaat het dus mis.

Ik hoop dat hier een oplossing voor is, het blijft een beetje irritant om die kabel er steeds opnieuw in te moeten doen waardoor je vaak ook nog het geluid verliest en de film die je kijkt of het spel dat je speelt dan ook opnieuw moet opstarten.

Laatst bewerkt:
Ik soortgelijks gehad met mijn hdd recorder. TV beeld werd groen en soms helemaal geen beeld meer tot dat er de stekker van de hdmi uit getrokken werd en weer ingestoken werd.
Op ibood kwam toen een aanbieding van 3 Philips hdmi kabels van goede kwaliteit voor een prikje.
Sinds dat ik die gebruik heb ik nergens meer last van gehad.
Dus, als je goedkope kabels hebt, probeer eens met iets duurdere.

Ik gebruik inderdaad wel redelijk goedkope hdmi kabels maar daar heb ik nog nooit last mee gehad, het is ook meer voor de lol af en toe (dat ik em op die tv aansluit) dus ik denk dat ik het er dan maar bij laat zitten.

Bedankt voor je reactie in ieder geval :)

Ik praat over een kabel tussen 10 en 15€
Zo'n kabel in nooit weg want je zult zien dat dit soort kabels steeds vaker gebruikt gaat worden.

Oh oke dat is nog te doen, ik zal is kijken voor zo'n philips hdmi kabel en zien of het helpt

Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan