Raar, maar ik ben wel blij!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Even wat kwijt op de chat.
Zit ik net lekker te Helpmijen valt heel kort de stroom uit en zodoende ook mijn PC. Ik opnieuw opstarten maar niks anders dan constant piepen. Ik dacht...dat is lekker, PC naar de ********** of in ieder geval rijp voor reparatie. Toch nog een paar keer geprobeerd maar niks. Stroom eraf gehaald en voeding een tijdje uitgezet en voila.....hij doet het weer.
Wat kan dat nou geweest zijn????

Dan heb je er een goede voeding in zitten.
Daar zou @van zwam je een betere uitleg over kunnen geven,iets met een relay of zo

Ha, en waarom zou ik dat moeten weten, ;) De technologie en de therorie, van de nieuwe "Switched Power Supply's" volg ik eigenlijk niet meer.Maar in mijn achterhoofd,vind ik eigenlijk nog wel iets terug, dat een mogelijke reden kan zijn.
Bij goede voedingen heb je een protectie. Voor Asus ken ik er maar 1 en dat is de Atlas.
Dus deze zijn beveigd tegen kortsluiting, en kleine overspanningen. Gebeurt dit toch, dan gaat een electronische zekering in werking.Omgekeerd is dit hetzelfde, maar dan vermoed ik dat enkel de 3,3 V uitgeschakeld wordt. Is nu de stroomuitval maar even, dan kan deze zekering zich niet herstellen. Vermits de voeding eigenlijk altijd onder spanning staat, kan deze zich niet hestellen, en moet de stekker er uit. Als alle condensatoren ontladen zijn, gaat de voeding weer op "normale werking".

Tot daar mijn denkwijze.

Dat is wat ik niet uit kon leggen aan TS ,maar zoiets bedoelde ik,waar voor dank:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan