raar netwerk probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kesum

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
ik heb 2 computer in netwerk met w98se. alle2 de netwerk kaarten goed geinstalleerd. als ik ze nu ga verbinden via een TCP/IP protocol en op alle2 de computers mappen deel dan doet hij dit maar op 1 computer.

dus ik kan alleen op de 2de computer in de eerste kijken maar niet met de eerste in de 2de als ik ping of trace dan vinden ze elkaar allebei.

hoe kan dat?

Staat op beiden computers bestands- en printerdeling aan? En gebruik je een firewall?

jah daar staan ze op. alles staat op beide computer exact hetzelfde. en ze hebben het ook altijd alle 2 gedaan. het enige verschil is dat ik de eerste computer onlangs opnieuw geinstalleerd heb. nee geen firewalls.

het enige rare wat mij opvalt is dat ik bij de 2de computer mijn moet aanmelden op het netwerk. bij de eerste vraagt hij er niet om en start ie gewoon door.

Aha, en de computer die het wel doet, gaat die juist wél of niet in 1 keer door?

die gaat juist niet door. die geeft een schermpje met naam en wachtwoord. bij de naam staat de naam van de computer al ingevuld ik hoef dan alleen nog op OK te drukken en hij start door. als ik dan op netwerkomgeving klik dan laat hij de eerste en de 2de computer zien op beide kan je rond kijken.

de eerste vraag niet om een naam of wachtwoord. als ik hier op netwerkomgeving klik dan en dan volledig netwerk doen zeg hij kan het netwerk niet doorzoeken, krijg geen toegang.

Ga eens op de computer die NIET werkt naar de eigenschappen van Netwerkomgeving en zet "Primaire netwerkaanmelding" op "Cliënt voor Microsoft netwerken". Als het goed is staan nu beide computers hierop. Start opnieuw op en kijk of het nu wel werkt.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan