Raar netwerkprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sadistic

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jul 2007
Mijn ouders hebben allebei een nieuwe Medion(dezelfde) laptop gekocht. Maandenlang werkte het draadloos internet op de 4 pc's in ons huis, maar nu kan 1 van de laptops niet meer op internet. Hij vindt het netwerk, kan erop connecteren, maar krijgt alleen lokaal toegang. Zeer raar, want het heeft altijd gewerkt en er is niéts aan veranderd. Misschien een probleem met de netwerkadaptor? Iemand ideeën? Ik ben niet zo vertrouwd met de nieuwe Windows Vista dus ben er ook niet volledig van overtuigd dat het geen softwarematig probleem is. Ik moet er ook bijzeggen dat er een nieuwe update is voor de netwerkadaptors(via windows update, die ik dus niet kan doen wegens geen internet) maar ik denk niet dat dat een probleem is, aangezien de andere laptop wel nog toegang heeft tot het internet. Alvast bedankt.

Ik heb de reset-mothode geprobeerd, zonder succes. Op de andere link vond ik niet echt iets dat mij bij mijn probleem geholpen heeft. Toch bedankt voor de suggesties ;). Indien iemand nog iets weet dat mij kan helpen?

ik weet niet of je netwerk beveiligd is ,maar als je nu eens opnieuw inlogd op je modem of router.
Dus je eigen ssid opzoeken en opnieuw je password invoeren op de pc die het niet doet.
ook kun je ooit conflicten krijgen met het ip adres.
Dhcp werkt niet vlekkeloos.
op alle pc's een vast ip adres ingeven wil dit probleem wel eens verhelpen.

Het netwerk is inderdaad beveiligd. Ik heb beide opties geprobeerd maar ze werken allebei niet. Ik begin meer en meer te denken dat het probleem toch iets met de hardware te maken heeft. Als mn broer tijd heeft zal ik hem er eens naar laten kijken. Toch bedankt voor jullie hulp en reacties :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan