Raar opstartprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stefan85

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2001
hallo allemaal,

ik heb sinds een week ongeveer te maken met een raar probleem.
Bijna elke keer wanneer ik mijn pc opstart blijft hij hangen in het aanmeldscherm, waar je je account kunt kiezen. De pc geeft dit scherm wel weer en de muis doet het ook.
Het probleem is echter dat ik op geen enkel account kan klikken, en geen enkel account geeft een 'roll-over' effect. Ik ben dus genoodzaakt om de computer uit te drukken en weer opnieuw te starten. Dit moet ik ongeveer 3 a 4 keer doen voordat het aanmeldscherm wél doet.

Ook blijft de pc wel eens hangen in het blauwe scherm met de tekst 'windows wordt gestart.'

Een érg lastig probleem, en heb al vanalles geprobeerd maar niets hielp. (systeemherstel, virusscan, spywarescan, schijfcontrole, windows recovery cd)

Wie heeft hier een oplossing voor??:(

Groeten Stefan

ps: misschien is het een onsamenhangend en onduidelijk verhaal, excuses hiervoor.

Een oplossing/reden voor je probleem heb ik niet, maar je kunt er misschien wel omheen (voor wat betreft het inlogscherm):

Instellingen -> Configuratiescherm -> Gebruikersaccounts -> "De manier waarop gebruiker zich aan- en afmelden wijzigen" -> Uitvinken: Het welkomstscherm gebruiken.

Iedereen moet dan gewoon met zijn/haar gebruikersnaam inloggen op de 'oude' windows manier.

Andere manier die je kunt proberen: Gebruik de TAB toets (of misschien de pijltjestoetsen) om te kiezen tussen gebruikers in het welkomstscherm, druk op Enter als je bij de juiste gebruiker bent.

Ook kun je evt. aanzetten dat je automatisch inlogt ipv. lang het inlogscherm te gaan:
Start -> Uitvoeren -> control userpasswords2
Zet in tabblad Geavanceerd uit Gebruikers moeten op Ctrl+Alt+Del drukken
Zet in tabblad Gebruikers aan: Gebruikers moeten ... gebruiken", kies dan de gebruiker waar automatisch op moet worden ingelogd, en kies daarna Ok. Er wordt dan om het wachtwoord van die gebruiker gevraagd (leeg laten indien geen wachtwoord).

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Probeer het eens met de videokaart drivers te updaten, naar de laatste versie.

het liefst blijf ik het natuurlijk op de gebruikelijke manier doen...

Ik zal even kijken of er een update voor mn videokaartdriver is, maar volgens mij heb ik al de nieuwste.

alvast bedankt voor de hulp:thumb:

ik heb alles geprobeerd, maar het helpt niet.
zojuist heb ik de pc weer 6x uit moeten drukken, omdat ik weer geen account kon selecteren. Ik ben toch echte een beetje bang dat ik hem binnekort helemaal neit meer aan de gang krijg, wat érg problematisch zou zijn omdat ik de pc nodig heb voor school..

heeft íemand een idee?

je kan proberen in veilige modus op te starten en vervolgens ff laten scannen op virussen en / of spyware.

( ps zorg ervoor dat de programma's waarmee je gaat scannen wel geupdate zijn. )

good luck :)

Laatst bewerkt:
lijkt me vreemd dat het een virus is. Mijn pc zit compleet dicht. Lijkt me dus stug, mede omdat ik wel een account kan selecteren als ik een paar keer heb opgestart..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan