Ik heb ook weleens zo'n bedreigend voorwerp op mijn achtergrond gehad. Het bleek dat er gigantisch veel spyware, adware en virussen opzaten. Hoe ik eraan kwam? tja... volgens mij door een keer op een vreemde website te hebben gezeten, die ineens met veel pop-ups kwam aanzetten. Ik dacht dat ik ze allemaal had weggeklikt... dus niet...
De enige oplossing voor mij om van AL die rotzooi f te komen was om gewoon te formatteren. Alleen ik begrijp dat je dit liever niet wil. Ik raad je aan, om geen hitman pro te gebruiken, gebruik gewoon een programma appart. Maak eerst je schijf leeg (met CCleaner, Privacy Guardian, window washer of gewoon via schijfopruiming; start --> configuratiescherm --> prestaties & onderhoud --> ruimte op de vaste schijf vrijmaken ) Scan sowieso ook op virussen, ik kan me nog herinneren dat ik geïnfecteerd was met het bloodhound virus. Hier kan dat ook door een virus zijn, maar spyware of adware lijkt me een meer voor de hand liggende geval. Download de laatste definities en scannen...! Ik kan me nog herinneren dat mijn computer zeer traag liep... Veel sterkte, en hopen dat ie iets vind.
Een vraag voor andere leden, Kan spyware/adware/trojan/virus etc. aangedreven worden door een verbinding met internet? En zo ja, kun je dat met je firewall of verbinding verijdelen of stilleggen?