Raar probleem bij het opstarten van me PC!

Status
Niet open voor verdere reacties.

wesleydw

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Hey helpmij forum!

Nu doe ik zelf ICT, en heb ik redelijk veel verstand van PC's.
Maar nu kom ik er echt even niet meer uit!

Meestal (niet altijd) als mijn computer opstart, maakt mijn PC een hoop lawaai (fans draaien op zijn aller hardst),
waneer dit gebeurt, krijg ik geen beeld op mijn monitor! Maar windows start wel op! (dat weet ik doordat ik het opstart geluidje hoor)

Om dit te verhelpen, werkt het vaak (VAAK! niet altijd)om de USB's eruit te trekke. Als ik dan mijn PC opnieuw opstart, start hij ineens weer foutloos op, draaien de fans weer normaal, en krijg ik weer beeld!

Maar dit werkt lang niet altijd! Zoals nu! De fans van me PC blijven volop draaien waneer ik me PC opstart, en het toont geen enkel beeld!

Nu zou ik graag willen weten wat nou het probleem is van mijn PC!
Moet er iets vervangen worden?
Dingen die ik al heb gedaan:

- BIOS naar orginele fabrieks instellingen zetten
- Kijken of alle hardware kabels goed aangesloten zijn
- PC goed schoonmaken van stof

Dankjewel!

Er zijn in het verleden hieromtrent al meerdere topics geweest, de oplossing heb ik nog niet gelezen.
Ook ik heb soms last van dit verschijnsel. Ik heb het op weten te lossen door een listige bypass uit te voeren nádat ik ontdekt had dat het probleem zich nooit voordoet wanneer ik binnen een seconde nadat de stroom op de rest van het systeem gezet is, de pc inschakel.

Voor alle duidelijkheid : ik heb diverse stroomdozen met daarin de stekkers van de diverse randapparaten. Als ik de diverse randapparaten inschakel (printer, scanner, monitor, geluidssysteem) en ik wacht 10 seconden met het aanzetten van de pc, dan doet dit probleem zich voor. Schakel ik echter de gehele handel min of meer binnen 2 seconden allemaal tegelijk in, dus óók de pc binnen 2 seconden, dan doet het probleem zich nooit voor.

Nee, heb je................

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan