• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Raar probleem met cell beveiling op een bepaald werkblad.

Status
Niet open voor verdere reacties.

glda19

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 jan 2008
Hi

Het ontgrendel wachtwoord staat op het blad handleiding.
Er zit Misschien ook een paar werkbladen verborgen.

Het probleem bevind zich op het datablad. in de Cellen c24 tot c55.
De cel eigenschappen van deze cellen staat op niet geblokkeerd.
Maar af en toe als ik het terug gebruik loopt het vast en meestal op een van de eerder genoemde cellen. Deze staat dan geblokkeerd. Zonder dat ik iets aan de cel eigenschappen heb gewijzigd.
Hoe kan dit

Ik beveilig dan zelf de het werkblad met een paswoord.
Voor de ander werkladen gaat dit via code.

Bijlagen

ik denk dat het in:
Code:
Sub OpmerkingDatumToevoegen()
' Toevoegen van de namen van de feestagen aan de gekleurde lichtblauwe datums
' Daar voor moet het werkblad tijdelijk worden ontrendeld en nadien terug vergendeld.
'Defineren van de variablen
Dim RngElkecel As Range
Dim RngGevonden As Range, ws As Worksheet
' Ontgrendelen van het werkblad.
 ActiveSheet.Unprotect Password:="glennd29"
Set ws = Worksheets("datablad")
For Each RngElkecel In ActiveSheet.Range("=$B$5:$H$10,$B$12:$H$17,$B$19:$H$24,$B$26:$H$31,$B$33:$H$38,$B$40:$H$45,$K$5:$Q$10,$K$12:$Q$17, K$19:$Q$24,$K$26:$Q$31,$K$33:$Q$38,$K$40:$Q$44,$L$45:$Q$45")
     RngElkecel.ClearComments
     RngElkecel.Locked = False
    With ws.Range("a4:a16")
    Set RngGevonden = .Cells.Find(what:=RngElkecel, LookIn:=xlValues, lookat:=xlWhole)
        If Not RngGevonden Is Nothing Then
        With RngElkecel
            .AddComment.text RngGevonden.Offset(, 1).Value
            .Comment.Shape.Top = .Comment.Parent.Top - 5
            .Comment.Shape.Left = .Comment.Parent.Offset(0, 1).Left - 15
        End With
        End If
    End With
    [COLOR="#FF0000"]If Not Intersect(RngElkecel, ws.Range("B24:B55")) Is Nothing Then Stop[/COLOR]
     RngElkecel.Locked = True
Next
Call WerkbladenBeveiligenGeenLijnen

End Sub
gebeurd.
met die rode regel in de sub zie wanneer het "fout" gaat

@sylvester-ponte

Heb de geposte versie op het forum ook een gedownload om zeker te zijn dat we de zelfde versie bekijken!
En dan de code die jij aangaf bekeken. Maar de de rode regel staat er totaal niet in.
Waar deze bij u vandaan komt is voor mij een raadsel?
Heb nog zo een gelijkaardig programma waar enkele afwezigheidscodes verschillen en waar dit programma wat hier staat een kopie van is met wijziging van de afwezigheidscodes

In geen enkele versie van dit ik staan heb en ook niet niet de geposte versie van het programma komt de rode regel voor.

Dus daar zal het niet aan liggen

Laatst bewerkt:
@sylverster-ponte
Door het lezen van uw bericht is mij nog een kleine fout opgevallen per toeval. In de module Mribbon de selectie van de kredietdagen daar staat een sum en dit mag niet.
Ga dit later deze of volgende week eens controleren in beide versies.

glda, die rode regel heb ik er in gezet om te laten zien waar jouw programma in de cellen c24 tot c55 Locked op true zet.
die cellen wil je toegankelijk houden.

ik geef alleen aan waar het fout gaat. dat is op het moment dat je programma cellen c24 tot c55 blokkeert.
ik neem aan dat jij dit gemaakt hebt,
dan kan je zelf de fout corrigeren of wil je dat ik dat doe? ( ik ben niet zo netjes als jij )

Laatst bewerkt:
@sylvester-ponte
Waar zie jij in de sub die jij aangeeft een verwijzing naar database bereik c24:c55
Ik zie enkel een verwijzing naar database a4:a16
Maar nietwaar de cellen waar het fout gaat
Als ik uw regel erbij zet op de zelfde plaats dan krijg ik een ik volgende fout methode insterstect van object_global is mislukt

Laatst bewerkt:
Loopt steeds vast op uw regel.
Maar de sub die jij aanhaalt werkt 2000% correct.

En het gaat heel duidelijk enkel en alleen over een probleem op het datablad.

Maar vermoed zelf de mogelijke oorzaak gevonden te hebben. Het datablad vergrendeling ik manueel. En daar stond ook aangevinkt dat de celeigenschappen mogen worden aangevinkt. En bij de andere via vba niet al ik een willekeurig blad ontgrendel en vergrendel.

Maar bedankt ben zo een paar rare stukken code tegen gekomen

als je tijdens het debuggen van "OpmerkingDatumToevoegen" per ongeluk je "Datablad" selecteert dan gebeurt het.

Sorry sylvestet-ponte voor mij stopt het hier. Ga geen verder discussie met u voeren.

Op verzoek

Op verzoek van TS is het topic gesloten.
Iedereen bedankt voor de reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan