Raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

fluppe

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2001
Ik heb 2 pc's die ik wil in netwerk leggen en volgende doet zich voor : Op mijn desktop en mijn laptop heb ik dezelfde naam als werkgroep en een verschillende naam als computer. Nu is het zo dat ik met beide op het net kan terzelfder tijd maar niet onderling kan comuniseren met elkaar. De laptop is uitgerust met windows millinium en de desktop met windows xp.
Ook herkent de laptop ,als ik in netwerk computers vlakbij aanklik , de desktop pc. De desktop zelf vind de laptop niet. Maar als ik dan bij de laptop het icoon aanklik van de desktop pc dan krijg ik de melding:\\naam is niet toegankelijk.Kan het netwerkpad niet vinden.
Wat doe ik verkeerd?Als ik op de desktop in het tabbladnetwerklocaties de link aanklik dan krijg ik de melding : ( groepsnaam ) is niet toegankelijk.U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron.
Nog dit ik beschik over een breedbandverbinding met een ethernetmodem en een router.
Wie raad zou kunnen geven alvast bedankt.:confused:nog dit als ik in de wizard een instalatie diskette maak met de desktop (xp ) en ik wil deze installeren op de laptop die dus windows 2000 profissional draait dan wil deze niet instaleren wegens niet compatibel. Help wat nu ???

Laatst bewerkt:
Heb je wel bestanden gedeelt op de laptop? Draait er misschien een firewall op de laptop?

Plaats hier AUB even de uitkomst van de volgende dos commando's

nbtstat -n

ipconfig /all

Dan moet het wel te verhelpen zijn ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan