Raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marctherooy

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Hallo
Ik moet voor school een website maken met frontpage.
Maar het lukt niet helemaal
Ik heb geleerd als ik een wesite moet maken met een banner en daaronder een navigatiebar dat ik dan eerst een pagina moet maken daar de banner in voegen dan opslaan en dan volgende pagina de navigatie bar moet invoegen en die ook opslaan en dan een nieuwe pagina met frames en dan die 2 in de frames zetten.
dat lukt nog maar kijk mijn probleem is dus bij de navigatiebar als ik die eerst op een aparte pagina zet
(insert->picture->from file) dan staat daarboven dus nog de background en daar heb ik dan last van als ik die in een frame zet want dan blijft die daarboven de background zien...en heb je dus een stuk ruimte tussen de banner en de navigatie bar..kan iemand mij hiermee helpen ?
alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
nee dat was eigenlijk niet de vraag..
het gaat er om dat als ik bijvoorbeeld in frames mijn banner en navigatiebar
(die ik onder elkaar heb) in frames wil zetten dan lukt het.
maar dan krijg ik een witte ruimte er tussen ze sluiten dus niet mooi aan...

Ik heb je pagina niet helemaal voor ogen.
Maar als je op elke pagina eenzelfde banner en navigatie wil (en FP2003 hebt) is een dynamische websjabloon misschien wat voor je. Opmaak > dynamische websjebloon.
Je kunt dan ook achtertaf met een klik veranderingen aan alle pagina's doorvoeren.
Zie de verder de helpfunctie.
mvg leo

Laatst bewerkt:
hmmm ik kom eigenlijk niet veel verder met Opmaak > dynamische websjebloon
ik snap dat niet helemaal

Je maakt een pagina met opmaak die je overal terug wil zien.
Die sla je op als .dwt (sjabloon)
Je kunt bewerkbare gebieden aangeven in het > opmaak > dynamische > websjabloon menu.
Bij een nieuwe pagina kun je deze koppelen met het sjabloon.
Alleen de bwwerkbare gebieden pas je aan. De rest (banner,navigatie) blijft het zelfde.
Verander je later iets in het sjabloon, dan krijg je de optie om alle gekoppelde pagina's in één keer aan te passen.
Ik heb dat voor de indeling van de site pacha-mama ook gedaan. Alleen de inhoud van de linkerkant veranderd steeds en natuurlijk het middengedeelte, wat meestal een in line frame is.

mvg leo

hmmm ik denk dat ik dat wel snap ik probeer het morgen even ga nu slapen

bedankt he.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan