Raar probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

marten1982

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2008
Berichten
10
Hallo,


Ik heb een Dell notebook (ongeveer een half jaar oud).

Nu zat ik gister een game te spelen (die ik al 2 maanden geleden geinstalleerd heb).

Op een gegeven moment ging ik even de afwas doen. Terwijl ik in de keuken stond hoorde ik dat de computer opnieuw aan het opstarten was. Wel vreemd want het spel stond nog aan, maar ja ik had gesaved dus ik maakte me er niet druk om.

Echter, toen ik terug kwam, wilde ik het spel weer opstarten. Ik dubbelklikte op het icoontje maar er gebeurde niks.

Ik heb de computer opnieuw opgestart en kwam er achter dat niks het meer doet. Windows start gewoon normaal op en je kan de muis gewoon bewegen. Alleen zo gauw je iets wilt opstarten (bijv. Mozilla, " deze computer" of een spel) dan gaat de computer even laden en doet daarna niks meer. Ook de volume toetsen die op de computer zitten werken niet meer (normaal als je op de volumeknoppen drukt zie je in beeld het volumebalkje verschijnen).

In veilige modus opstarten werkt wel gewoon, maar in normale modus niet.

Ik heb al MSCONFIG geprobeerd en alles uitgevinkt, Dat werkte niet.

Ik heb ongeveer 18 GB aan belangrijke bestanden die niet weg mogen, dus formatteren is geen optie.

Heeft iemand enig idee? Bij voorbaat honderd maal dank!
 
Hoi,

Voor alles:

- schakel de notebook uit.
- haal de stroom eraf en de accu er uit
- plaats nu de accu weer en sluit de voeding weer aan
- zet de notebook aan en druk vervolgens op de toets F8
- kan ju nu wél in de veilige modus opstarten?

Zo ja, maak dan NU een veiligheidscopie van al je eigen bestanden, foto's etc.
Mijn eerste indruk:
- een technisch (hardware) defect
- een virus of andere malware

Maar nogmaals, dat is van later zorg: EERST je eigen data veilig stellen, indien mogelijk
 
Teun, bedankt voor je/uw snelle reactie.

In veilige modus opstarten werkt wel gewoon, daar zit ik nu in.

Waar kan ik die bestanden neerzetten? Op de D; schijf (RECOVERY) is niet genoeg plek.

Het betreft vakantie foto's / filmpjes die niet meer op de camera's staan, zou eeuwig zonde zijn als die verloren gaan.
 
Laatst bewerkt:
Teun, bedankt voor je/uw snelle reactie.

In veilige modus opstarten werkt wel gewoon, daar zit ik nu in.

Waar kan ik die bestanden neerzetten? Op de D; schijf (RECOVERY) is niet genoeg plek.

Het betreft vakantie foto's / filmpjes die niet meer op de camera's staan, zou eeuwig zonde zijn als die verloren gaan.

Heb je geen externe harde schijf (of evt. iemand bij jou in de buurt)?
Ik denk dat ik te ver bij je vandaan woon ...... :p
 
Je kan ze eventueel op een cd of dvd branden, of op een externe harde schijf plaatsen. Heb je trouwens al eens geprobeerd of het probleem niet opgelost is met een systeemherstel?
 
Heb je geen externe harde schijf (of evt. iemand bij jou in de buurt)?
Ik denk dat ik te ver bij je vandaan woon ...... :p

Nee heb ik niet.
Zou er nu een winkel open zijn waar ik die kan halen?
En zo ja, moet die dan nog geinstalleerd worden of zou je daar in veilige modus gewoon alles op over kunnen zetten?
 
hoe werkt dat systeemherstel precies.
Ik had ergens geselecteerd " terugzetten naar juist werkende configuratie" dit werkte niet.
ook heb ik geprobeerd om naar een eerder punt terug te zetten maar toen zei de computer dat er geen punten bekend waren. kan dit?



Je kan ze eventueel op een cd of dvd branden, of op een externe harde schijf plaatsen. Heb je trouwens al eens geprobeerd of het probleem niet opgelost is met een systeemherstel?
 
Wat betreft die externe HD, ik zie dat de mediamarkt open is vandaag. Ze hebben keus tussen:

WESTERN DIGITAL ELEMENTS 500GB 8MB USB 2.0 RETAIL
LACIE 301301E 1TB USB2 7200RPM 8MB
MEMOREX 331193 ULTRA TRAVEL DRIVE 160GB
LACIE 301285E 500GB DESKTOP HARD DISK USB 2.0 7200RPM 8
MAXTOR STM305003EHD301-RK BASICS 500GB 3.5" 7200RPM 8MB U
LACIE 301283E 250GB DESKTOP HARD DISK USB 2.0 7200RPM 8M
LACIE 301269EK 500 GB / ETHERNET DISK MINI HOME EDITION

welke kan ik het beste nemen? of zijn ze allen even goed?
 
Ik rij even naar Rotterdam (woon in Delft) om zo'n externe HD te kopen. Hopelijk is het niet al te duur.

Ben over 45 minuten terug.

Ik zou jullie nu alvast heel hartelijk willen bedanken voor alle moeite!!
 
TIP: koop die Elements en niet de LaCie.
Met LaCie zijn geregeld problemen en daar zit je voor een betrouwbare backup niet op te wachten .....
 
ben net terug.

duurde iets langer door de sneeuw.

heb de iomega ego 320 gb

ga nu proberen hem te installeren en alles erop te zetten

nogmaals veel dank voor de hulp.

als alles erop staat zal ik waarschijnlijk wel weer een vraag hebben, ben niet zo;n computerheld :eek:
 
Hoi,

In elk dan geen computerheld, maar wél door wind en weer om je data te redden ..... ánder soort held dus .... :p
Laat maar 'weten' ....
 
Opnieuw opstarten .... ???
Je hebt cd's of dvd's bij de laptop gekregen, of hebt er eentje aangemaakt als recovery .... ?
 
Hoi,

Wat je ook kunt proberen is om je chipsetdriver opnieuw te installeren. Deze kun je downloaden van de site van de fabrikant van de laptop! Daarna installeren en opnieuw opstarten! Wil dit niet, kom je in het recovery meestal met F11 of F2 gelijk als je de laptop opstart.

Succes.;)
 
nou ik heb alles terug gezet met de factory image.

de comp doet het weer!

geleerd van deze dag:

zorg dat je backups van je bestanden hebt, zodat je niet door de sneeuw en de file op zondag middag naar de mediamarkt moet...

Iedereen (Teun in het bijzonder) hartstikke bedankt voor alle moeite en hulp!

Zonder jullie was het niet gelukt vrees ik.

Fijne zondag nog!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan