raar probleempje hardware. wie weet raad!

Status
Niet open voor verdere reacties.

deijlrene

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2006
Mijn pc was behoorlijk sloom geworden en best wel stoffig inmiddels dus ik denk ik stofzuig hem even een beetje dat helpt over het algemeen wel.

Dus zo gezegd zogedaan en ik sluit alles weer aan. maar op 1 of andere manier doet hij het niet meer. ik zal even uitleggen wat het precieze probleem is.

Ik heb de stekker van het beeldscherm er weer aangesloten ( blauwe stekkertje) en het toetsenbord en de muis. net zoals altijd. ik zet hem aan en op 1 of andere manier blijft het lampje van het beeldscherm knipperen dus net alsof er geen signaal is MAAR wat het rare is. op het moment dat ik dan daadwerkelijk de verbinding tussen het beeldscherm en de pc verbreek dankrijg ik een tekentje op hetbeeldschem dat de verbinding daadwerkelijk weg is en als ik die vast doe dan blijft het beeldscherm zwart maar zie ik niet meer het tekentje.

Dus hij ziet de verbinding wel maar alles op het beeldschem blijft zwart. Ik heb dus het idee dat er iets met de pc is. MAAR WAT geen idee.

Het toetsenbord doet het ook maar de muis juist weer niet, erg raar. ik heb alle stekkers geprobeert iets sterker aan te drukken zodat ik zeker weet dat er niets los zit. wie herkent dit probleem en nog belangrijker wie weet er raad. Ik heb voor de rest nergens aangezeten met de stofzuiger alleen maar de draaiende dingen ( koeler denk ofzo) die waren het stoffigs, en voor de rest heb ik niets aangeraakt, dus ik snap er niets van.

Hoi,

allereerst zie even de overeenkomst niet tussen een trager wordende PC en een stofzuiger, maar dat even ter zijde.

Een keer alles lekker schoonmaken, moet geen problemen opleveren, mits je alle spanning van de PC haalt en niet met een metalen stofzuigerpijp tegen de onderdelen in de PC komt. Gebruik hiervoor dus altijd en kunststof hulpstuk.

Wat doet de PC allemaal nog wel ?
Start hij nog wel op ?

Hoi,

allereerst zie even de overeenkomst niet tussen een trager wordende PC en een stofzuiger, maar dat even ter zijde.

Een keer alles lekker schoonmaken, moet geen problemen opleveren, mits je alle spanning van de PC haalt en niet met een metalen stofzuigerpijp tegen de onderdelen in de PC komt. Gebruik hiervoor dus altijd en kunststof hulpstuk.

Wat doet de PC allemaal nog wel ?
Start hij nog wel op ?

Ja hij start wel gewoon af gewoon. en ook de voeding ( waar je de stekker insteekt die naar het stopcontact gaat) en het draaiende rad in de computer ( denk koeling) draaien beide wel gewoon.

Je zegt : Het toetsenbord doet het ook maar de muis juist weer niet
Hoe weet je dat de muis het niet doet als je geen beeld hebt ?

Geen beeld moet je in dit geval richting Grafische kaart zoeken lijkt mij.

Je zegt : Het toetsenbord doet het ook maar de muis juist weer niet
Hoe weet je dat de muis het niet doet als je geen beeld hebt ?

Geen beeld moet je in dit geval richting Grafische kaart zoeken lijkt mij.

de muis is optisch dus dan zie ik dat die geen lichte geeft aan de onderkant :D

ik had pas het probleem dat het beeld het niet meer deed, terwijl de computer gewoon op leek te starten (hoorde ik aan het geluid van de pc).. Toen bleek ik een jumpertje van het moederboard verkeerd gezet te hebben zodat het beeld niet opstarte.. Ik had ook een andere grafische kaart geprobeerd, maar dat was het probleem niet.. Toen ik het jumpertje terugzette, deed alles het weer prima..

Dus.. misschien heb je tijjdens het stofzuigen een jumpertje geraakt op het moederboard.. misschien wel een zeer krachtige zuiger gebruikt?

En misschien een heel simpele oplossing: zitten de stekker van het muis en het toetsenbord goed?

ik had pas het probleem dat het beeld het niet meer deed, terwijl de computer gewoon op leek te starten (hoorde ik aan het geluid van de pc).. Toen bleek ik een jumpertje van het moederboard verkeerd gezet te hebben zodat het beeld niet opstarte.. Ik had ook een andere grafische kaart geprobeerd, maar dat was het probleem niet.. Toen ik het jumpertje terugzette, deed alles het weer prima..

Dus.. misschien heb je tijjdens het stofzuigen een jumpertje geraakt op het moederboard.. misschien wel een zeer krachtige zuiger gebruikt?

En misschien een heel simpele oplossing: zitten de stekker van het muis en het toetsenbord goed?

Je brengt me op een idee, misschien een jumpertje opgezogen met de stofzuiger ?

Deze moet je natuurlijk nooit op stand 10 zetten

een stofzuiger vind ik personelijk de slechtste manier om je pc schoon te maken, ik gebruik altijd een oude, kleine verfkwast en een busje perslucht.

zit er misschien een jumper scheef?

een stofzuiger vind ik personelijk de slechtste manier om je pc schoon te maken, ik gebruik altijd een oude, kleine verfkwast en een busje perslucht.

Met de goede hulpstukjes is een stofzuiger de beste oplossing.
Met een kwastje en perslucht verplaats je het stof naar gedeelten waar je misschien al geweest was. Een stofzuiger voert het stof definitief af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan