Raar scherm bij het opstarten van nieuwe PC...

Status
Niet open voor verdere reacties.

rohff

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2007
Berichten
49
Hallo,

Ik heb net een nieuwe PC gekocht. Normaal gezien zou Windows Vista al geïnstalleerd moeten zijn. Dus mijn PC inschakelen op het net is het enige wat ik moest doen.

Dit is bij mij echter niet het geval...
Bij het opstarten krijg ik dus gewoon het INTEL scherm, daarna gevolgd door een een hele reeks DOS-teksten die voorbij scrollen. Het scherm wordt dan na een paar seconden automatisch overgeschakeld en kom ik dus op een nieuw scherm die er ongeveer zo uitziet:

OS SELECT 1.0 (links boven) en de tijd (rechtsboven). Daaronder krijg ik 4 verschillende keuzes:

> 1. Français
> 2. Nederlands
> 3. Deutsch
> Afbreuk

Als ik op "Nederlands" klik, dan krijg ik een nieuw scherm met de melding:
Code:
"Installeer Windows XP en Nederlands?"
Waarna je kunt accepteren (Ja) of annuleren (Neen). Als ik accepteer dan krijg ik opnieuw een scherm:
Code:
"Als u de nederlandse installatie uitkiezen, is een herstelling van de franse/duitse versie niet meer mogelijk. Wilt u de nederlandse versie installeren?"
Je kan terug \'ja\' of \'neen\' kiezen. Als je 'Ja' kiest krijg je een foutmelding en keer je terug naar het begin (de 4 opties).

Ik kan alleen op ENTER, de pijltoetsen en ESC drukken. Als ik dan op ESC druk, dan keer ik telkens terug naar het begin (het 4 opties scherm). Hetzelfde gebeurt als ik op 'Afbreuk' klik...

Zou er misschien een productiefout geweest zijn of moet ik eerst iets doen vooralleer Vista vanzelf opstart? Ik heb de handleiding gelezen en men zegt dat ik na het inpluggen gewoon meteen aan het werk kan, dit is echter niet het geval.

DANK BIJ VOORBAAT!!!!
 
De kans bestaat er idd dat het niet of niet volledig is geïnstalleerd bel anders even de zaak of het bedrijf waar je het gekocht hebt zij kunnen je wellicht meer informatie geven.

Groeten sucre.
 
Het is mijn vader inmiddels gelukt om Vista op te starten!! Ik weet niet hoe hij dit heeft gedaan... Maar toch bedankt!!!!! ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan