Raare beep code optiplex 755

Status
Niet open voor verdere reacties.

daantjp10habbo

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2012
Hulp nodig aub!

Hallo,

ik heb een DELL optiplex gx755 (desktop)

maar sinds ik hem aanzet hoor ik een Bios Beep Hele tijd 1toon heel lang na elkaar bv zo :

hij beept heel lang en dan stopt hij ff en dan weer hetzelfde. zo doet die het 4 of 5 keer.

Help me alstublieft , op internet staat niks van de beepcode :confused:

- altijd nog gewoon groen lampje van powerknop

- geeft geen beeld weer (ervoor wel toen nog geen probleem was)

Alvast Bedankt!

Daan

BIOS ROM checksum error kan het zijn, anders staat die er niet tussen :S.

En alles steekt correct in enz... :(

nog s ff vlug genoteerd volgend zo ongeveer:

LANG - KORT (duurt ook wel rond 5 sec de KORT) - KORT - KORT - KORT - KORT - KORT - KORT (7 keer kort)

Laatst bewerkt door een moderator:
@daantjp10habbo;

Je laatste twee berichten even samengevoegd, als er nog niet gereageerd is kan je ook een bericht aanpassen.

Dell support voor jouw product: hier
Op een Optiplex 755 zitten cijfers 1 t/m 4 op de voorkant, boven de start-knop, die ook een hint kunnen geven wat er aan de hand is. Zie postings 6 en 7.
De handleiding hier. Gebruik de Troubleshooting sectie, daar staat zowel de lijst met nummercoderingen en ook de lijst met beep codes.

Mocht de beep code de processor aangeven:
Je zou in dat geval de systeemkast open moeten maken en kijken of (bijv.) de ventilator op de processor wel draait als je 'm aanzet, of de koelribben op de processor wellicht helemaal verstoft zijn etc.
Persoonlijk zou ik, als de ventilator draait én de koelribben niet verstoft zijn, in dergelijke gevallen de processor vrijmaken door de ventilator te verwijderen en ook de koelribben, de koelribben goed schoon te maken m.b.v. lucht en kwast en daarna de processor en het contactvlak met de koelribben schoon te maken met (bijv.) pure alcohol (te krijgen bij, o.a. Kruidvat), nieuwe geleidende pasta aan te brengen op de processor (te krijgen bij elke electronica-/pczaak), de koeling er weer op aan te brengen (en de ventilator) en dan nog eens te gaan kijken of de beep codes terugkomen.

Mocht een moederbord of geheugenprobleem zijn aangeduid: Haal alle insteekkaarten en geheugenplaatjes eruit (doe dat 1 voor 1, zodat je nog weet waar ze vandaan kwamen), maak de contactpunten schoon (bijv. weer met die pure alcohol) en plaats ze correct en stevig weer terug.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En welke lampjes gaan er branden? (welke nummers)

Dell heeft behalve die piepjes namelijk ook nog diagnose lampjes ;)

Idd, ik vergiste me in mijn vorige posting: Boven de start-knop zijn cijfercombinaties te zien die (ook) een hint kunnen geven over wat er aan de hand is. Cijfers 1 t/m 4.
Dus niet A t/m D op het moederbord.
[Concludeerde zojuist dat ik óók zo'n Optiplex 755 heb :D]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan