Raare fout melding bij een aantal programma's + Screens!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

jdonkers

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2009
Nou ik zal eerst de screen laten zien:

4t9c1l.png

Ik krijg deze melding aan het begin van een aantal installatie processen.

Bij de volgende programma's krijg ik die melding:

• Kaspersky (Virus Scanner)
  • iTunes
  • Safari
  • Desk Drive (USB's en HDD's op Bureublad zoals Mac)
  • Microsoft Office FrontPage 2003

Bij die programma's krijg ik allemaal die melding. Ik heb Windows XP Home Edition 2002 SP3 met als goed eens de laatste update's. Weet iemand wat het probleem is en hoe ik hem kan oplossen ?

M.v.g. JDonkers

Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink Fix Windows Installer aan, en druk op Go.

Krijg je geen foutmeldingen, maar je probleem blijft, dan zou je kunnen kijken of de Logboeken in je XP corrupt zijn geworden.
Probeer dit:
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Loop alle getoonde Logboeken na of je bij het openen ervan een foutmelding krijgt, evt. maak je ze ook gewoon leeg (per stuk erop rechtsklikken en kiezen voor Alle gebeurtenissen wissen).

Kijk of die melding daarna wegblijft.

Succes,

Tijs.

Download, pak in zijn geheel uit, en start Dial-a-fix
Vink Fix Windows Installer aan, en druk op Go.

Krijg je geen foutmeldingen, maar je probleem blijft, dan zou je kunnen kijken of de Logboeken in je XP corrupt zijn geworden.
Probeer dit:
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Loop alle getoonde Logboeken na of je bij het openen ervan een foutmelding krijgt, evt. maak je ze ook gewoon leeg (per stuk erop rechtsklikken en kiezen voor Alle gebeurtenissen wissen).

Kijk of die melding daarna wegblijft.

Succes,

Tijs.

Ik heb alle bij de dingen geprobeert en krijg nog de zelfde foutmelding. Ik zelf denk dat ik iets fout doe bij die log-bestanden verwijderen of wissen. Ik kwam daar niet helemaal uit. En dit is gewoon een orginele XP heb de echte cd en gewoon via de telefoon activated. Heb vandaag xp opnieuw erop gezet wegens een irritante vastloper door CoD 4.

Zijn er meschien nog verdere oplossingen ?

Natuurlijk: Het zou zo kunnen zijn dat in de C:\Windows map er geen rechten zijn om het log-bestand naar toe te schrijven.
Gebruik weer Dial-a-fix, klik op het 'hamertje', kies voor Repair Permissions en druk op Go.

Kijk of dat wat oplevert.

Tijs.

Ik heb het gedaan maar geen resultaat, erg jammer. Ik merk dat je verstand hebt van dat programma. Kan ik niet alles in dat programma in 1x repairen ofzo ?

EDIT: Ik heb eens een windows update gedaan en daar staat bij, Software (Optioneel) een KB928416: Taalpakket voor Microsoft .NET Framework 3.0: x86 Update. Maar als ik die wil installeren krijg ik steeds een fout code. Code: 0x13EC Hij download hem wel maar installeren niet. Weet iemand hoe ik die wel kan installeren. Meschien is het één van de oorzaken waardoor die ik andere foutmelding krijg. Iemand ?

Er is geen relatie tussen .NET framework 3.x en problemen met Windows Installer: Windows Installer maakt geen gebruik van .NET.

Nog maar even terug naar die Logboeken:
1. Open de 4 (of meer) logboeken die je ziet. Heten Applicatie, Beveiliging, Systeem, Internet Explorer en soms staan er nog meer. Blader met de PgDn toets door elk logboek individueel. Komt daar een melding van Logboek corrupt of iets dergelijks, dan zul je het betreffende logboek moeten leegmaken.Dat doe je door (in het rechter deelvenster) te rechtsklikken op dat logboek en te kiezen voor Alle gebeurtenissen wissen.

Verder heb ik geen tips, dus hopelijk reageert iemand anders of kan Google je verder helpen.

Tijs.

Er is geen relatie tussen .NET framework 3.x en problemen met Windows Installer: Windows Installer maakt geen gebruik van .NET.

Nog maar even terug naar die Logboeken:
1. Open de 4 (of meer) logboeken die je ziet. Heten Applicatie, Beveiliging, Systeem, Internet Explorer en soms staan er nog meer. Blader met de PgDn toets door elk logboek individueel. Komt daar een melding van Logboek corrupt of iets dergelijks, dan zul je het betreffende logboek moeten leegmaken.Dat doe je door (in het rechter deelvenster) te rechtsklikken op dat logboek en te kiezen voor Alle gebeurtenissen wissen.

Verder heb ik geen tips, dus hopelijk reageert iemand anders of kan Google je verder helpen.

Tijs.

Heb alles gedaan wat hier staat. En resultaat: niks. Ik zoek het graag via Google op. Maar ik weet mijn fout niet waardoor ik het bij google kan opzoeken. Het enige wat ik krijg is die fout op die screen.

Verhelpen is een beetje te veel gevraagd, lijkt mij zo, als de oorzaak niet eens op Google genoemd wordt.

Zo eens een paar schoten in het donker:
1. Start Dial-a-fix, en kies voor Flush SoftwareDistribution. Op de vraag die komt, klik Yes.
2. Herinstalleer Windows Installer versie 3.1 (v2): link
3. Installeer de nieuwste Windows Installer (versie 4.5): link

Succes,

Tijs.

Ik bedenk er zojuist nog een:
Installeer CCleaner, en vink alleen de bovenste 2 opties aan bij Installatieopties tijdens de installatie.
Start het programma.
Vink (tijdelijk) alleen in het eerste tabblad aan in sectie Systeem: Windows log bestanden
Vink alles (tijdelijk) alles uit in het tabblad Applicaties.
Druk op Opschonen.

Succes,

Tijs.

Ik bedenk er zojuist nog een:
Installeer CCleaner, en vink alleen de bovenste 2 opties aan bij Installatieopties tijdens de installatie.
Start het programma.
Vink (tijdelijk) alleen in het eerste tabblad aan in sectie Systeem: Windows log bestanden
Vink alles (tijdelijk) alles uit in het tabblad Applicaties.
Druk op Opschonen.

Succes,

Tijs.

Ik heb CCleaner altijd gebruikt. En ook Windows Log Bestanden aangevinkt en de rest even uit. En met resultaat. Weer niks. Ik probeer vanavond Windows Vista Ultimate (Orgineel) erop te zetten en kijken of ik dan nog die error krijg. Ik hoop het iniedergeval niet.

En die andere opties nog gebruikt van de posting ervoor?

Tijs.

En die andere opties nog gebruikt van de posting ervoor?

Tijs.

Ja, snap er ook niks van. Er werd mijn ook al vertelt dat meschien mijn installatie-bestanden corrupt zijn. Vind dat zelf beetje onlogisch i.v.m. orginele xp cd.

Ik geef het hierbij op. Hopelijk hebben anderen nog tips.

Tijs.

Ik geef het hierbij op. Hopelijk hebben anderen nog tips.

Tijs.

Jammer maar toch bedankt voor de moeite. Dan moet ik denk ik maar een nieuwe interne hdd ofzo kopen en dan installeren. Ik zelf vermoed dat mijn C:\ beschadicht is ofzo waardoor die die gekke dingen doet.

m.v.g. JDonkers

Als je dat denkt zou je dan niet 's chkdsk /r doen? Is je schijf soms erg gedefragmenteerd? Ik roep ook maar wat maar je zou van alles kunnen proberen.
Herinstallatie kan altijd nog.Hoe oud is je schijf eigenlijk?
Heb alles afgezocht nergens tot nu toe 'n oplossing.
Heb hier wat, run- %SystemRoot%\System32\Config kijk of 't bestand "AppEvent.Evt" op alleen lezen staat of überhaupt aanwezig is op die locatie.
Kijk ook ff hier: http://support.microsoft.com/kb/315417

Laatst bewerkt:
@MikZjegger: Die eventlog-bestanden zijn al gecontroleerd (zie eerder).
De tip van chkdsk is wel een zeer goede! :)

@topic-starter: Als je Windows op C: is geïnstalleerd:
Start -> Uitvoeren -> chkdsk c: /r
Op de vraag of je de controle wilt uitvoeren bij de volgende herstart, dit bevestigen.
PC herstarten, en de schijfcontrole gaat plaatsvinden (duurt wel lang, want is een bestandssysteemcheck + fysieke check; reken op 1 a 2 uur).

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan