• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Race competitie maken in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nodri

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2014
Hallo allemaal,

Zelf ben ik nu een tijd op zoek naar een excel sheet welke mij kan helpen met het samenstellen van een race competitie. Hiervoor gebruikte ik eerst met wat kunst en vliegwerk de standaard template in excel 2010 "Pouleschema tournooi".
Nu we met wat meer man zijn wordt dit steeds lastiger invullen. De meeste voorbeelden die ik kan vinden van dit soort bladen zijn voor de voetbalsport, helaas kan ik deze niet zo goed aanpassen voor de racesport.
Wat de bedoeling is dat we 20 man hebben welke in ploegen van 4 tegen elkaar gaan racen (de baan is niet groter). Dit doen we dan 3 keer. Van alle 3 de keren nemen we het gemiddelde en daar komen dan per ploeg de 2 besten uit.
Daarna die 2 van elke ploeg weer tegen elkaar in een ploeg van 4 etc etc.
Zelf gebruik ik een excel sheet wat random mensen indeelt in ploegen en daar stopt het dan ook wel.

Ik deed dit eerst met het handmatig invoeren van de data in de "pouleschema" sheet maar ik denk dat dit wel automatisch moet kunnen.
Kunnen jullie me helpen met hoe ik dit in Excel kan schrijven? Ik kan hier wel een pouleschema neerzetten maar dat heeft iedereen al standaard in de excel zitten. Om nu alleen maar een namenlijst te geven is ook zoiets.
Hoe krijg ik een groep indeling van 5 keer 4 man waarin ik kan aangeven wie nummer 1 was wie 2, 3 en 4. Dat ik daarna automatisch de volgende indeling krijg van de volgende ronde welke ik dan weer in kan vullen, dit tot en met de finale??
Ik vraag niet om de gehele sheet maar hoe ik dit het beste zelf kan doen.

Alvast hartelijk dank,
Nodri

Hierbij een eerste aanzet.
Na de eerste ronden zijn er 5 nummers 1 en 5 nummers 2. Dus 10 personen . Hoe moet je daar ploegen van 4 van maken ?

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan