radeloos draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb een router in mijn meterkast, en een usb WLAN dongle (11g) in mijn pc.

Situatie: Iin en on mijn woning (appartementencomplex) dikke betonmuren van een zeldzaam hoge kwaliteit en veel betonstaal. Niet bepaald bevorderlijk voor een feilloze ontvangst met allerlei zenderapparatuur dus.
Probleem: zodra er ook maar het minste beetje atmosferische storing is, raakt het signaal zodanig verstoord dat ik talloze pogingen doen om handmatig de vebinding tot stand te brengen. En dan nog maar hopen dat ie het een tijdje volhoudt.

Iemand een idee hoe ik dat probleem kan oplossen, zonder meteen weer naar de winkel te rennen voor nieuwe hardware?
En zo niet, heeft een PCI WLAN kaart een betere ontvangst dan een USB stickje?

Idee: hang de router eens buiten de meterkast. --->> minder storing dan in de kast, en beter zend bereik.

USB stickje, kun je eventueel aan een usb verlengkabe leggen. Dat scheelt alweer 3 meter en je kunt em verplaatsen / hoger op hangen.

De router heeft de beste ontvangst loodrecht op de antenne. Hoe schuiner het signaal door een muur gaat hoe meer demping, de router kun je dus het beste niet vlak naast een muur zetten. Als je automatische kanaalkeuze (of kanaal 1) kiest vermijd de router storing van andere apparatuur.

Een pci kaart heeft waarschijnlijk een betere, en richtbare, antenne. Als je router ook 54Mbit (g) aankan dan heb je daarmee ook nog meer zendvermogen.

Vr.Gr. Egel.

Laatst bewerkt:
router buiten de meterkast is praktisch bijna niet mogelijk. Zal eens proberen of het effect heeft de USB stick aan een verlengkabeltje te hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan