radeloos word ik...

Status
Niet open voor verdere reacties.

1marcel

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2002
help help,
laatste weken veel problemen, nu al voor de 3e keer xp eropgezet.
Waarom¿ omdat ik steeds bij opstarten niet verder kom, als alleen maar logo van xp.
Het is begonnen na een mislukt instalatie van sp 2, daarna kon ik niet meer opstarten xp er boven op gegooid, ging goed. Instelling weer ok. ... daarna weer problemen met monitor, etc.....

Teveel om op te noemen, nu weer xp er op nu heb ik deze maar op D: schijf partitie gezet.

Vraag is : Op C: schijf staat nog windows, die wil ik verwijderen, en windows D: schijf terug naar C: schijf.
Hoe doe ik dit als beste?

Heb xp op D schijf gezet in de hoop dat ik nu beter kan opstarten, en alles weer naar behoren kan laten werken . En hiervoor wil if ff C schijf helemaal leeg hebben.

alle info is welkom
b.v.d.
Marcel

Vanuit xp kan je natuurlijk de c-schijf formateren. Ga naar config.scherm-systeembeheer-computerbeheer-schijfbeheer. Klik op de c-schijf met je rechtermuisknop en kies voor formateren. In het menu dat je krijgt met de rechtermuisknop, kan je ook de letters van de drives veranderen. Er zijn ook nog wel andere manieren zoals van de xp-cd opstarten, kiezen voor installeren op c en daarna d formateren maar ik denk dat de 1e manier meer je bedoeling is. :thumb:

bedankt voor je info.

c schijf wil iknog niet formatteren, staan nog bestanden op die ik wil houden.

vraag is¿ kan ik windows kopieren,,,naar c schijf en daar in desbetreffende map stoppen.

kopieren gaat niet...... wel knippen en plakken... is dat een mogelijkheid.¿

b.v.d
Marcel

Je kan xp op c installeren en toch het bestaanden bestandensysteem behouden. Start op met de xp-cd, kies voor installatie op c. Kiet niet voor ntfs of fat formateren maar voor bestaande bestandensysteem behouden.

nog ff een vraagje tussendoor,

ik kan in veiligemodus met opdrachtpromt een format c doen.

Ik neem dan toch wel aan dat het de partitie is ,,, en niet de gehele schijf¿

xp werkt nu op de D schijf.

b.v.d
Marcel

Met format C: formatteer je alleen partitie C:, D: blijft dus gewoon zoals die nu is.

ok bedankt,,,, voor de antwoorden .
Meld me weer , als ik er niet uit komt.
want een gewone format, via windows lukte ook al niet.
Ondanks dat xp ook op D schijf staat.

groeten
marcel

format c: vanuit windows zal nooit werken omdat er boot bestanden op de c schijf staan.

Heb je geen dualboot nu je windows op c: en d: hebt?

Moet je anders eerst een bootmanager installeren en dan opstarten met de windows die op d: staat.

allemaal bedankt voor jullie reacties,

zo,n bootmanager, kan ik die downloaden¿.
Weet niet zeker of ik boot vanaf D. als ik format wil doen, vanuit veilige modus met prompt opdracht, geeft tie wel eerst D: aan.
Dus ik neem aan dat ik van D: start, vervolgens kies ik C:
met de volgende opdracht format C:

Dat lukt tot bepaalde hoogte, want dan geeft hij aan dat een volume wordt gebruikt. Die kan ik dus forceren.

Alles wat ik in C kon vinden heb ik al verwijdert op een map na, ( van de vorige gebruiker) die is beveiligd .
Eigenschappen is 0 kb , maar kan hem niet verwijderen.

Ik weet niet op het daar aan ligt.
De kenners zullen nu wel zeggen waar begin je aan, maar na 3 weken sukkelen met opstarten en xp steeds er terug op moeten zetten om door te gaan.
Ben ik nu zover dat ik dit moet doorzetten en de C schijf weer leeg te krijgen.
Eenmaal weer goed leeg moet ik toch terug met windows op C: .
Heb alles defrag en verwijdert . Alle mappen volgens mapopties zijn weg en toch nog steeds aan 14 gb is verbruikt van de 45 gb C: schijf.

Dus alle info is welkom, en tot nu toe bedankt voor jullie antwoorden.

Groeten Marcel

Bedankt Henk,

Ga morgen weer verder,,,
Heb zo,n wekker die het wel goed doet, en dus om 6.30 weer af gaat.

Morgenavond weer verder puzzelen.

En ik hoop dat niemand zoveel problemen heeft of krijgt na een mislukte update van sp 2..

Groeten Marcel

En ik hoop dat niemand zoveel problemen heeft of krijgt na een mislukte update van sp 2.[/B]

Niet dat je er wat aan hebt: je bent één van de 10 waarbij het volledig mis gaat en dat is mij ook overkomen :(

Maar ik heb t nu weer op orde.

Een bootmanager heb je niet nodig. Als je XP opstart van D en je bent opgestart en je benaderd de C schijf kun je er handmatig alles afgooien. als je dan opnieuw XP installeerd zal die dat (als C helemaal leeg is) automatisch op C installeren en als dat allemaal gedaan is en je hebt de boot ini aangepast kun je handmatig xp van D verwijderen zodat XP gewoon weer op C staat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan