Radeon 9200 Se

Status
Niet open voor verdere reacties.

apjekills

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2008
Ik heb een video kaart RADEON 9200 SE en voor een spel heb ik RADEON 9800pro of beter nodig kan ik mijn video kaart upgraden van 9200 naar 9800 of niet?

Ik weet niet of die Radeon 9200 SE ook in onboard chipsets zit, maar indien dat mogelijk is is het dus al belangrijk om te weten of dat bij jou onboard zit.

Je zou hoe dan ook een videokaart moeten vervangen...

Als ie onboard zit momenteel is de vraag of je een laptop hebt of een desktop.
Bij een laptop wordt het onmogelijk denk ik.

Als je een desktop hebt kan je een Radeon 9800 pro videokaart erbijsteken of die van 9200 SE vervangen. Dat laatste is aangeraden als je momenteel geen onboardkaart hebt en dat vermoeden heb ik.

Ik denk ook dat het al om een wat oudere kaart gaat. Als ze niet meer te krijgen blijkt te zijn moet je ze misschien tweedehands zoeken of een recentere kaart nemen.

Helaas niet.
De beperkingen zijn hardwarematig. Je huidige chipset voldoet gewoon niet.

Heb je een laptop? zoja: helaas :S

Zonee: neem eens een foto van de achterkant van je pc. Dan kunnen we meestal wel zien of de huidige GPU onboard is of niet. Als we dat weten weten we wat er moet gebeuren om jou een Radeon 9800 pro te geven:thumb:

volgens mij is de 9200se nooit als onboard chip uitgebracht

Dat wist ik dus niet zeker, dus dat is bij deze gecheckt.:p

Je hebt inderdaad een gewone videokaart. Indien je het spel zal willen spelen moet je deze vervangen.

Inderdaad. Dit kan geen problemen geven.

Je neemt de huidige kaart eruit. Die is AGP dus je mobo moet dat zeker ondersteunen. De 9800 pro als je dat nog vind is ook AGP dus dat is geen probleem. Het zou kunnen dat je mobo ook PCI-E ondersteund. In dat geval kan je kiezen voor een videokaart met een degelijke chipset die ook in dat slot past. Dat is bovendien ook sneller, maar voor wat betreft dat spel niet vereist.

Wanneer je de videokaart hebt vervangen mag je niet vergeten de meegeleverde of te downloaden drivers te installeren. Zonder de juiste drivers zal je pc niet met de nieuwe chipset overweg kunnen en zullen de prestaties van de videokaart miserabel zijn.

na even verder geken te hebben voordat ik een replay gaf

ik denk dat weinig nut heeft

dit is je moederbord
info gehaald uit je andere topic
MSI MS-6577
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=us&docname=bph07843&dlc=en

je hebt een agp 4x slot erop zitten
een 9800 erop zetten is overkill.en nuawelijk vooruitgang ten opzichte van de 9200
nu rijst mij de vraag
welke game wil je gaan spelen dat een 9800 nodig heeft??

Laatst bewerkt:
Oeh, schandalig dat ik dat over het hoofd heb gezien:o

Je zal dus moeten zoeken naar een hogere chipset met een AGP 4x (ondersteund ie verder geen andere? :S )

Maar of het mogelijk is om die te vinden blijft een groot ?

vergeet het maar

naar mijn weten ook shader 3.0 nodig(aanbevolen eis)

een 9800 op een 4x slot en dan cod4 lijkt mij niet speelbaar

Laatst bewerkt:
Een 'supergoede' videokaart op zo'n systeem is echt de moeite niet.

Dus ik zou enkel op het minimum proberen mikken. Die radeon hebben we al uitgesloten. Ander alternatief is geforce 6600, maar bij mijn weten is dat ook niet op een AGP 4x te krijgen. Dus ik vrees ervoor:confused:

Enige optie is nieuwe pc/mobo

ik zou ook de moeite niet in steken of niet de keuze maken om cod4 te spelen.

maar ja is maar wat ts wilt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan