Radeon 9250 128 MB

Status
Niet open voor verdere reacties.

hdeboer

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2006
Beste,

Ik heb een wat oudere PC. Het is een compaq EPa/P600. Het is een pentium III met on board videokaart. Ik wil graag een wat betere ideokaart erin omdat ik met de onboard helemaal niet kan.
Ooit heb ik eens een 32MB kaart erin gehad, maar die is kapot gegaan. Nu heb ik een Radeon 9250 128MB kaart gekocht met PCI slot, maar de pc start naplaatsing niet meer op. Hij gaat aan, maar het beeld blijft zwart.

Mijn eerste gedachte is: het ligt aan het werkgeheugen. Daar heb ik een bankje bijgeprikt zodat dit nu op 512 MB zit. Nog steeds gebeurd er niets. In de BIOS ook al geprobeerd om on board uit te zetten. Kan de intelchipset 810 uitschakelen en ook gedaan. Gebeurt niets.......

Weet iemand wat het probleem is en hoe ik dit op kan lossen?

Alvast ontzettend bedankt voor het antwoord!

Met vriendelijke groet,

Henk de Boer

hallo

weet je zeker dat het een pci kaart is ik kan hem nergens vinden overal staat AGP
als het een AGP kaart ik dan moet je hem in de bruine slot doen

Laatst bewerkt:
Om precie te zijn is het het volgende model:

Club3D Eadeon 9250 128 MB (PCI,DVI) CGA-9285PTVD. Gekocht bij Cool-prices.nl in Boxmeer.

Het gaat dus echt om een PCI kaart

dat had ik aldoor

je zou eens kunnen proberen om de kaart in een andere slot testeken

Ik heb het geprobeert, maar het maakt dus geen verschil. De computer gaat wel aan, maar daar houdt het ook mee op. Geen piep of andere melding. Er gebeurt gewoon helemaal niets.

Kan het zijn dat de processor de 128 MB niet aan kan en dat maximaal ik maar een 64 mb kan gebruiken?

Ik hoor het graag

Kun je ook, de toegewezen geheugen, in de bios op 0 zetten? on chip video windows size, heet dat geloof ik, en ook de init first instelling, staat die ook op PCI?

niets van het alles....

in een andere (nog oudere pc) ook maar eens geprobeert. Jawel hoor, hier werkt het wel.....Ik moet dus zien te proberen dat mijn pc hem slikt. Heb ik de BIOS gekeken.
Kan de paralelle pooren etc uitzetten, maar niets wat ook maar enigzins te maken heeft met onboard chipset Intel 810. In de andere pc kan ik dit wel uitzetten....

Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat mijn pc hem wel aanneemt?

Dat kan niemand, dat kun je alleen zelf doen.

In de bios toch alle instellingen nalopen, de irq's, b.v. op auto zetten, en ook het uitdelen ervan aan de vga, even nazien.

Haal de manual op, en kijk of je daar de instellingen van de bios kan vinden, alhoewel bij een Compaq, niet veel in te stellen valt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan