Radeon 9600; op tv geen kleur

Status
Niet open voor verdere reacties.

manonsomers

Gebruiker
Lid geworden
16 mei 2002
Ik heb sinds kort een Radeon 9600 serie videokaart. Ik heb hem aangesloten op mijn tv. maar nu krijg ik op mijn televisiescherm geen kleur te zien (of heel licht, bij het opstarten zie ik wel dat het microsoft logo enigzins kleur heeft). Op mijn pc scherm krijg ik overigens wel gewoon kleur

- De kabel zit goed want hij zit precies hetzelfde als bij mijn oude videokaart (Nvidia 400MX ofzoiets) en toen werkte hij wel

- Ik heb de drivers gedownload...

Wie o wie kan mij helpen want om nou met deze mooie videokaart alleen zwart/wit films te kunnen kijken...

:confused:

Gr. Manon

lees dit eens door ,gaat over hetzelfde probleem als jouw en er staat een oplossing bij.
maikel

Heb er een paar dingen van geprobeerd maar nog geen resultaat. Ik probeer nog wel even door...

Bedankt voor de tip in ieder geval!

Ik heb op mijn Tv 2 scart aansluitingen, echter maar via een van de 2 werkt het.

Misschien is dit bij jou ook het geval?

Of net als bij mij heb je 2 Av mogelijkheden op je tv en wieweet ook nog 2 YC mogelijkheden, bij mij werkt het dus alleen op YC2

AV1 geeft ook een soort matte kleur, maar is echt geen doen.

Ik heb hem nu aangesloten via S-video en de kleur is terug. Moet alleen nog het beeld passend maken, verdwijnt nu gedeeltelijk achter een zwarte balk aan de zijkant.

Ik had inderdaad ook een hele matte kleur, misschien dat ik het via de andere scart nog probeer want mij s-video aansluiting zit aan de zijkant/voorkant en dat is niet echt praktisch.

Maar het belangrijkste, de kleuren zijn terug

:thumb:

Manon

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Het heeft niets te maken met de computer, alleen met de TV. Een S-VHS signaal, afkomstig van de computer, heeft twee signaalkabels, voor de kleur en de helderheid. Je kunt deze kabel in een scart-blokje prikken, en deze geeft de beide signalen keurig door aan de pinnetjes die je in de TV prikt. Maar nu komt het: Oude TV's hebben wel een scart aansluiting, maar het kleurenkanaal wordt niet gebruikt, dus de TV is niet geschikt voor SVHS. De oplossing is een simpel verloopstekkertje van SVHS naar composiet (tulp). Dit stekkertje mixt de beide signalen, en het probleem is opgelost! De ellende is dus dat je aan een TV niet kunt zien of hij wel of niet SVHS ondersteunt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan