Radeon 9600-XT vs. Nvidia 5900-Xt

• Onderwerp starter Onderwerp starter cage
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

cage

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2003
Jullie hebben vast wel gehoort van de nieuwe kaarten van radeon de Snelle en niet te dure Radeon 9600-XT

Nu heb ik pas vernomen dat de Nvidia 5900-Xt Stukken sneller is voor maar €10,- meer!

Review Nvidia 5900-XT

Ik was van plan een Asus 9600-XT te halen maar nu ik dit zo lees,
maar wat denken jullie ervan Beat deze 5900-XT nu echt de 9600-XT?!
ook gekeken naar de toekomst (Hl2 en andere DX9.0 Games)

De 9600 moet het opnemen tegen de 5700. De 9800 moet het opnemen tegen de 5900. Ik snap dus niet hoe jij erbij komt dat de 5900 maar 10 euro duurder is dan de 9600. Of is die 9600 van een goed merk en die 5900 van een zeer slecht merk?

de 9600XT is van Asus en de 5900XT is de goedkopere versie van de normale 5900 van club-3d
Zie Pricewatch

De 5900XT is een Slow Edition-variant van de ''gewone'' 5900 en dus goedkoper. :)

Hij is sneller dan de 9600XT vanwege o.a het beschikken over 8 pipelines t.o.v de 4 pipelines van de 9600XT en de hogere clockspeeds.

ja maar die 5900 heeft dus 8 pipelines waarvan er zeker maar 4 werken of niet?! maar later met software kunt activeren
maar kan deze kaart wel wat overclock hebben of heb je dan meteen extra coolers nodig etc?!

Geplaatst door cage
ja maar die 5900 heeft dus 8 pipelines waarvan er zeker maar 4 werken of niet?! maar later met software kunt activeren
maar kan deze kaart wel wat overclock hebben of heb je dan meteen extra coolers nodig etc?!

Nee, dat was zo met de 9800SE. De 5900XT heeft 8 werkende pipelines. Qua overclock weet ik niet.

oh ok bedankt voor je reactie!

Laatst bewerkt:
Btw: koop je wel s online?!
wou maybe deze kaart kopen en dan via internet maar is dat wel vertrouwd (mycom) en hoe betalen jullie normaal on rembours of wat?!

Laatst bewerkt:
Geplaatst door cage
Btw: koop je wel s online?!
wou maybe deze kaart kopen en dan via internet maar is dat wel vertrouwd (mycom) en hoe betalen jullie normaal on rembours of wat?!

Ik heb één keer een kaart online gekocht, die brak was. Die heb ik teruggestuurd en et duurde een tijd voordat ik me geld terugkreeg. Ondertussen moest ik wel 100x bellen om te horen hoe het er nu voor stond met me geld.

Dit was bij Alternate.nl.

-edit-

Onder rembours.

Laatst bewerkt:
hmmm ja ik hou er ook niet zo van eigenlijk maar ik kijk nog wel even bedankt voor je reactie!

ja nou ik heb hem besteld via internet de 5900XT onder rembours!
nu maar hopen dat alles goed werkt!
krijg hem hopelijk Max. Maandag binnen
ik laat nog wel weten wat ik er vanvind !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan