Radeon ATI HD 5650

Status
Niet open voor verdere reacties.

plainme

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2009
Berichten
309
Beste Amici,

Is er een mogelijkheid om op deze videokaart nog 2 bijkomende schermen aan te sluiten?
Er zijn namelijk nog 2 uitgangen zijnde 1 HDMI en 1 VGA + het scherm van de laptop.

Graag jullie kennis hierover.

Alvast bedankt
 
Ok, afhankelijk van de implementatie in je laptop: "misschien".

1 extra scherm in ieder geval, 2 waarschijnlijk niet, omdat je geen displayport aansluiting hebt en die bus dus waarschijnlijk niet geïmplementeerd is op je laptop. Is er geen handleiding die uitsluitsel kan geven?
 
Voor de duidelijkheid: je hebt dus een laptop(videokaart). Ik verwacht dat je dan naast het laptopscherm en 1 ander scherm kunt aansturen aangezien je geen displayport hebt. Bij de HD5000 serie van AMD is de displayport nog een vereiste voor meer dan 2 schermen aan te sturen. Ook heerst er op internet twijfel of dat jouw laptopkaart wel eyefinity ondersteund, iets wat je wel nodig hebt voor meer dan 2 schermen aan te sturen.

Aan de andere kant kan je het gewoon eens proberen ;)
 
Als je kaart het niet aan kan, dan gaat hij of: Bluescreenen, of geen beeld geven op geen enkel scherm totdat je de 'curlpit' hebt eruit gehaald. Het bij daarbij de tweede :)
 
Beste amici,

@Wapier > Laptop = Toshiba handleiding is geen soelaas :( 2 schermen geen probleem maar vanzodra 3 schermen blijft 1 scherm zwart. duid wel in beeldschermconfiguratie aan dat er 3 schermen aangesloten zijn. alleen duid die dan aan om het 3de scherm uit te schakelen.

@K1pje @ pcexpert: graag even mensentaal aub :) :) eyefinity .... curlpit... ???? is voor mij een raar taaltje hoor :) :)

Ik kijk even welke processor enzo er in deze laptop zit.

Bedoeling is eigenlijk dat ik 2 schermen + een beamer zou willen aansturen.
Deze middag bekijk ik het even thuis en laat jullie bericht over wat type enz...

Alvast bedankt voor de info.
 
Dat 1 scherm op zwart gaat wanneer je 2 extra schermen aansluit zegt al genoeg: je laptop kan enkel 1 extra scherm aansturen.
 
Goedemorgen K1pje,

Hoe komt het dan dat er in het configuratiescherm 3 schermen wordt weergegeven???
 
Omdat er wel degelijk 3 "schermen" aangesloten zijn wat dus getoond wordt, alleen kunnen er maar 2 tegelijkertijd aangestuurd worden.
 
Ok dus maw ondanks de drie aansluit mogelijkheden is er slechts de mogelijkheid om 2 schermen aan te sturen.
Jammer had graag de beamer aangesloten en 2 schermen gebruikt.

Is er een mogelijkheid om dat toch nog te bekomen in uw expertise?
 
Externe videopoort via USB? In principe is de kaart krachtig genoeg.
 
Jazeker, maar dan moet je iets gaan aanschaffen van een usb naar vga adapter. Het beeld loopt dan via een usb-poort, dus je moet ook geen snelheidswonderen verwachten (kan zelfs wat traag aanvoelen!). Voor gamen dus niet geschikt, maar voor films e.d. wel. Ook zit er een redelijk prijskaartje aan.

Voorbeeldje:
http://tweakers.net/pricewatch/zoek...QKijKzimGCwflFJUCxxOJkoEhBYnpqcGZVqpKVoYFBLQA

EDIT: zo te merken zit ik op 1 lijn met wampier :p
 
@k1pje ... op één lijn met w(v)ampier .... hopelijk komt daar iets goed uit terecht !!!! hehehehehe

Ik bekijk de geboden oplossing deze middag als ik thuis ben en houd jullie op de hoogte
een dikke bedankt voor de aangereikte hulp.

grts
Marc
 
Club 3D aangeschaft en werkt smoothly !!!!
Bedankt voor de hulp en advies !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan