Radeon HD 4870 1gb stuk aan het gaan....

Status
Niet open voor verdere reacties.

drioras

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2009
Beste allemaal,

zoals de titel al zegt, ben ik bang dat mijn 4870 bijna kapot gaat. Dit omdat deze steeds vaker een ratelend geluid geeft. Soms is dit te verhelpen door de ventilatorsnelheid aan te passen, of even de kaart ''ietsje'' te bewegen. Maar soms is de enige manier om het te verhelpen, de pc opnieuw opstarten.
Nu weet ik dat deze kaart redelijk snel kapot gaat in vergelijking tot andere kaarten.
(of dit klopt weet ik niet, maar heb het op internet gelezen)
Nu is dit natuurlijk heel jammer, en omdat deze kaart nog goed alles aankon, vind ik het ook erg zonde dat deze ''zo snel'' kapot is gegaan/aan het gaan is.

Zoals jullie dan natuurlijk wel verwachten, zoek ik daarom zo langzamer hand naar een nieuwe kaart.

Functies:
-Gamen hoeft trouwens niet op hoogste quality, maar dezelfde prestaties zoals mijn 4870 is wel een ''must''
-alle dagelijkse dingen zoals internet ect.
-geen (zware) videobewerking. (af en toe wat kleins, maar dit kan ook op me andere ''simpele'' pc)

Ik hoop dat iemand me wat advies kan geven voor een nieuwe kaart.

En owja de prijs is natuurlijk ook handig: €100+- ? :confused:
Weet niet wat videokaarten nu kosten.

Met vriendelijke groet,
Drioras

Laatst bewerkt:
Een leuke kaart voor zijn geld (125 euro ongeveer) is de HD6850, je kunt het nog iets hoger opzoeken met de HD6870.. dan zit je rond de 150 euro.
Je zou ook altijd nog de fan van je huidige kaart kunnen vervangen, ben je misschien 20 a 30 euro kwijt denk ik..

Wat me opvalt is dat er de laatste weken relatief veel problemen met de ATI HD 4870 zijn. Heeft dit soms een diepe liggende oorzaak?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan