Radeon HD 4870x2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

milkywaay

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2009
hey,

mijn vraag was of het mogelijk is om de ati radeon hd 4870x2 (eventueel in crossfire of maakt dat niets uit voor de kast?) in een behuizing te stoppen met de volgende afmetingen: 490 (L) x 430 (H) x 190 (W) mm omdat ik al gehoord heb dat je er toch een behoorlijke behuizing voor nodig hebt? ;)

hoop dat ik reacties krijg (doe dit eigenlijk gewoon omdat ik nieuwsgierig ben hihi)

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

de indeling van de kast is belangrijker zelf heb ik een 4890 en die is ongeveer 26 cm lang waar bij nog de aansluitingen moeten worden opgeteld dus zal je ongeveer 30 cm nodig hebben.
De 4870x2 zal van dezelfde afmeting zijn dus kan jezelf bepalen of dit gaat passen let we op of het qua moederbord ook gaat soms is dat krap.

Modag

Laatst bewerkt:
dus als ik bij de pc winkel vraag om het erin te stoppen zal dat zeker lukken?

het moederbord dat ik nu heb is een amd 790x.

en 30 cm zou normaal toch in men kast moeten kunnen? afmetingen van de kast: 490 (L) x 430 (H) x 190 (W) mm

Laatst bewerkt:
Het gaat natuurlijk om de ruimte tussen de achterkant van de kast en de 1e belemmering aan de voorkant op de hoogte van de videokaart.

file1239446202291.jpg

In het midden van het plaatje (dat zwarte ding) zie je een videokaart zitten en je ziet dat aan de voorkant de hardeschijf-'bay' al bijna ervoor zorgt dat de videokaart niet past.
Dat heb je dus niet in elke kast, dus je zult een plaatje van de door jou gewenste kast moeten zoeken om te kijken of het past. Als je de kast al hebt is het simpeler: openmaken...

tjah ik heb de acer predator case weet niet of je die kent? heb hier een ati radeon hd4850 inzitten.

Schroef hem open en kijk in het verlengde van de videokaart.
Zit daar geen belemmering, dan is het geen probleem.

Denk je er wel aan dat je een betere voeding nodig zal hebben?

acer-aspire-g7700-predator-trooper-7.jpg

Er zit wel een belemmering, maar ik denk dat de videokaart er geen last van hoeft te hebben, maar dat weet ik niet zeker. Ik denk namelijk dat je de videokaart door kan laten lopen in die bay. (al zal het aansluiten van de voedingskabels irritant zijn)

Overigens komt eind van het jaar de HD5870 waarschijnlijk uit. Ik zou daar op wachten. Introductiedatum was eerst oktober, maar ik lees net dat dit wat uitgesteld zal worden.

Laatst bewerkt:
ok bedankt voor de hulp :) en als ik er een nieuwe kaart laat instoppen zal ik het wel vragen of ze dat in de winkel willen doen dan komt alles wel goed :P

nog 1 vraagje. Hoeveel wat zal mijn voeding daarvoor moeten zijn? of wat raad je zoal aan wanneer ik een nieuwe koop

ik snap het nut niet over te stappen naar de 4870x2.
met een 4850 kun je alle games op highest spelen, dus waarom de 4870x2?
veel verschil merk je niet. wacht dan liever tot de 58XX serie.:thumb:

ok bedankt voor de reacties. Wachten op de 58XX series dan maar :p

Hoop wel dat die kaarten dan niet te groot zijn en zuinig en natuurlijk ook niet te warm worden :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan