Radeon HD 5770 overclock

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gebruiker543

Banned
Lid geworden
7 feb 2010
Hallo leden,

Ik heb een Sapphire Radeon HD 5770 (1GB, GDDR5) en die heb ik een beetje overclocked met AMD Overdrive. (Dat wordt standaard meegeleverd met de software voor mijn kaart). Om mijn games wat soepeler te laten draaien.

Toch ben ik huiverig met overclocken, vind eigenlijk maar eng. :o
Maar ja, als je zo'n progje erbij geleverd krijgt wordt het wel verleidelijk. :p

Standaard draait de GPU clock op 850MHz. Deze heb ik verhoogd naar 900MHz;
Standaard draait de Memory clock op 1200MHz. Deze heb ik verhoogd naar 1300MHz;
Mijn fan speed heb ik op 75% gezet.

Ik zet niet alles voluit, dan wordt ie veel te heet en moet mijn fan op 100% draaien. Maakt te veel kabaal dan. En zo gaat mijn kaart ook eerder kapot. (meer slijtage e.d.).

Wie kan mij vertellen of deze waarden zo wel goed zijn of dat mijn fan speed naar beneden kan of juist iets hoger moet staan? Wie heeft ervaring hiermee en wat betreft overclocken en gaming?

Screenshot AMD Overdrive:

Uploaded with ImageShack.us

Ik hoor het graag. :thumb:

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn stappen zijn als volgt bij overclocken:

1. Download MSI Afterburner
2. Download Furmark
3. Open MSI Afterburner en verhoog de waardes van de clocks steeds met 5 of 10Mhz en stress met Furmark. Zet je GPU fanspeed op 100%!
4. Kijk of je artifacts (fouten in het beeld) ziet. Wanneer dit zo is ga je weer een stapje terug, of als de temperatuur het toe laat, verhoog je je voltage.

Op deze manier heb ik mijn AMD Radeon HD6850 op 940/1075 gekregen ipv de normale 775/1000Mhz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan