Radeon HD4650 en drivers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dragoboss

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Ik heb een probleem met m'n HD4650. (windows 7)
De nieuwe BF3 Bèta geeft aan dat mijn driver versie 11.5 is, en dat hij minimaal 11.7 nodig heeft.
Opzich vind ik dat niet erg, want hij start toch (meestal) het spel op als ik doorklik, maar vaak start hij hem ook niet op, en dus dacht ik, dan maar updaten.
Ik heb dus nu versie 11.9, 11.8, en 11.7 gedownload, in die volgorde, omdat ze elk gewoon niet installeerden.

Het probleem is de nieuwe AMD Vision Engine Control Center, want die installeert bij mij gewoon niet. De "hoofd"-setup geeft het bericht "Install package failure", en als ik in de bestanden naar het onderdeel zelf ga geeft hij de error: "Internal Error 2753. installShell.exe".
Ik heb geprobeerd met uitvoeren als Administrator, mijn windows starten in safe mode. Ik heb alle ati installatie's tijdelijk "schoon-ge-maakt" via "Windows Install Clean Up Utility", en van alles en nog wat geprobeerd.

Ik heb ook nog een mailtje gestuurd naar ATI / AMD zelf, maar krijg maar geen antwoord van hun.

Ik wou mijn dxdiag toevoegen, maar dat werkt nu eventjes niet blijkt... Dus hier specs:

OS: Windows 7 Home Premium 64-bit (6.1, Build 7601) Service Pack 1
Processor: AMD Athlon(tm) II X3 445 Processor
GPU: XFX-ATI Radeon HD 4650 1GB
DirectX: dx11
Overig: post wat je nog moet weten...

Hoi Dragoboss,

Je zeg wel van post wat je nog moet weten.:thumb:
Maar met wat je al gepost heb is het denk ik wat handiger als we eens wat proberen en je dan dat met informatie weer aanvult.

Install package failure en installShell.exe dat heeft met het installatie programma van AMD te maken.
Dus niet met de Windows installer.

Dat ze je geen mailtje terug sturen daar kan ik me meschien wel iets bij voorstellen.
Moet je eens naar deze website van ze kijken.:)
Daar zeggen ze ,requires that the Microsoft® .NET Framework SP1 be installed for Windows XP and Windows Vista.
Maar ja dan ga jij natuurlijk weer zeggen maar voor welke versie van NET Framwork dan ,want SP1 betekend toch Service Pack 1 ?
Net zo als bij deze NET Framework 3.5 die wel in windows 7 zag staan met de installatie van windows maar niet bij XP.
Mescien dat ze zich dan dood schamen of zo.:d

Maar goed daar door zal de Catalyst Control Center (CCC) niet werken maar wil niet zeggen dat de driver zelf zich niet installeerd.

Ik denk dus dat het aan de installer van die software bundel zit (Install package).
Op een manier van dat er nog wat van de oude installer van die install package op je computer staat.
Die moet je dus zien te verwijderen maar dan wel op een andere manier dan dat je meschien normaal zou verwachten ,dat is dus door de AMD catalyst installer zelf en meschien eventueel ook door die bij de versie zit van die nu op je computer heb staan.

Maar je kunt denk ik wel beginnen met wat je nu heb 11.9.
Het idee daar achter is dat je op die pagina kon zien dat met de 11.6 download release er een nieuwe Control Center in zit.
De onderdelen die bij de oude AMD catalyst installer horen kunnen niet omgaan met de nieuwe Control Center die er daarna in zit.
Maar anders om zal de nieuwe wel de onderdelen van de oude kunnen vinden en verwijderen ,maar ze vervangen door het met de installatie te gaan overschijven zullen ze niet doen ,wat wel ook goed is hoor omdat je dan met een installatie van een nieuwe verkeerde driver de oude en goede installatie van de driver die er al op zit onopgemerkt kapot kan maken.

Laat het maar horen of het lukt en in ieder geval veel succes.

-.- beetje moeilijk nederlands...?

Nouja, ehm, ik heb .Net 1.0 geinstalleerd, en .Net 1.1 SP1 nu.
Ik wist van de nieuwe CCC, ookwel AMD Vision Engine Control Center.
Ik ben alleen bang om mijn oude CCC te verwijderen, want de vorige keer dat ik dat deed en ik mijn pc herstartte ging hij systeem herstel doen en dat heeft een paar dingen in mijn hele PC omzeep geholpen, dat ga ik dus voorlopig niet doen...

Ik zal nu nog maals proberen om de (nieuwe) CCC te installeren.

EDIT: Nope, still error!

Naja Dragoboss,

Je moet met dat wat je lees het wel eerst gaan begrijpen voordat je er pas naar kunt gaan handelen.
Als je zoals nu zomaar luk raak software gaat installeren zonder dat je weet waarom en wat de uitwerking er van is die je kunt verwachten.
Dan is er 1 ding waar je met een goed vertrouwen op kunt rekenen ,dat je inderdaad de hele computer niet alleen om de zeep zal helpen maar hem zelfs vermoord.

Maar wat je wel goed doet en ook een groot gelijk in heb ,is dat als je iets of iemand niet vertrouwd je er ook niet mee in zee moet gaan.:thumb:

Als je die houding nu ook heb tegen over de wat voor jou onbekende software is ,dan heb je aan ervaring al gewonnen.
Want je begrijp natuurlijk wel dat wij nu niet meer verder kunnen.
En heb ook niet die ervaring met systeem herstel ,het eerste wat ik bij iedere versie die windows heeft gehad altijd heb gedaan is dat ik systeem herstel uit zet ,heb er nooit iets aan gehad en heb het ook nooit nodig gehad.

Ik wens je wel in ieder geval heel veel succes.:thumb:
Of anders over tijdje als je het dan allemaal wat anders gaat zien.:)

Tsja ik kon er niet veel aan doen, windows startte dat systeem herstel, en ik kon hem niet annuleren.
Ik zat gewoon VAST in het systeem herstel...

Normaal heb ik wel verstand van dit soort dingen, heb altijd mijn eigen probleempjes opgelost, maar dit maal kom ik er gewoon niet uit...

Toch bedankt voor je hulp, ik kijk wel weer verder, hopende op andere die mij kunnen helpen :)

:d:cool:

Dragoboss je ziet toch wel aan die laatste regel "Of anders over tijdje als je het dan allemaal wat anders gaat zien.:)" dat ik het nog niet helemaal opgegeven heb.

Maar je heb een pat-stelling veroorzaakt.
Het is me wel duidelijk dat ik jou daar wel uit krijg ,maar ik weet niet hoe ik dat brengen moet.

" maar dit maal kom ik er gewoon niet uit... "
Ja dat is voor mij wel zo erg duidelijk ,dat jij daar geen enkele voorstelling van kan maken.
En dat bedoel ik ook letterlijk ,let maar eens heel goed op.
Dat zou je de goede zet kunnen geven die nodig heb.

" heb altijd mijn eigen probleempjes opgelost "
Dat is absoluut niet waar ,want je laat het probleem liggen ,en om dat probleem te kunnen negeren en te gaan ontlopen maak je er nog meer problemen bij en zo zal het steeds door blijven gaan.
Daar komt geen normaal mens meer uit.

" Normaal heb ik wel verstand van dit soort dingen "
Het verstand komt van je zelf en niet van dingen.
Of wil nou zeggen dat je net zoveel verstand heb als een videokaart.
Je onderschat je zelf te veel daardoor.
Je ben namelijk helemaal helemaal niet zo dom en je heb wat goede karakter eigenschappen.
Alleen plaats ook echt alles op een verkeerde manier en op een verkeerde plek neer.

Kijk maar eens heel goed naar zelf zegt.

" Ik ben alleen bang om mijn oude CCC te verwijderen, want de vorige keer dat ik dat deed en ik mijn pc herstartte ging hij systeem herstel doen en dat heeft een paar dingen in mijn hele PC omzeep geholpen, dat ga ik dus voorlopig niet doen... "

Even een korte uitlag daarvan ,door dat de software AMD komt windows van Microsoft op het zo erge kritieke punt terecht dat alleen nog maar automatiche systeemherstel dat zaak nog aan draaien kan houden.
Je vind het allemaal zo goed en je wil ook niet gerepareerd word en het mag niet beter worden.
En alles wat hier boven staat bevestig je daarna nog een keer.

" Tsja ik kon er niet veel aan doen, windows startte dat systeem herstel, en ik kon hem niet annuleren.
Ik zat gewoon VAST in het systeem herstel... "

Dus om het stuk af te korten,
Ik kan daar met jou niet over in dicusie gaan.
Jij zal dan altijd daarvan de verliezer zijn ,met wat er dan ook zal gebeurd dit probleem blijft dan gewoon.
En ik respecteer je menig en als jij zeg nee dan is het voor mij ook nee en geen enkel discusie,

Dus jij moet daar eerst een andere zicht op hebben door het op een manier te gaan benaderen.
En dat kan alleen jij en zal zelf moeten doen.

Zo iets als dat jij de baas over je eigen pc bent en je op de kop laat zitten door een stukje software.

Of meschien help dat liedje met een text als.

Alles draait om de eenvoud
En wat niet goed is wat niet goed is dat is fout

Ik hoop dat je niet boos word want ik bedoel het goed.
Maar ik weet gewoon niet hoe ik dat nou zeggen moet.

Heel veel sterkte. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan