Radeon HD6850 Saphire

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gimli

Verenigingslid
Lid geworden
5 aug 2001
Mooi, ik heb dus een nieuwe videokaart aangeschaft.
Ik ben blij dat ik 'm heb aangesloten en dat m'n computer nog draait als ik 'm aanzet.
De kaart word herkent en werkt voor zover ik weet goed.

Ik heb deze kaart aangeschaft om de nieuwe generatie spellen te kunnen spelen, BioShock - Alice2 - DukeNukem.
Als ik die games speel is alles in orde.

Maar wat ik me nu afvraag is dat ik toch wel veel herrie krijg als ik aan 't spelen ben.
Soms heb ik 't gevoel alsof er een stofzuiger aanstaat.
In 't begin kon 't me niet zoveel schelen.
Maar als ik naar de site van de videokaart ga zou ik nauwelijks iets moeten horen.

Radeon HD 6850 - We measured a perfectly silent 38 dBA when the GPU is massively under stress. This means that under normal circumstances, you cannot hear the product over the regular PC noise. If your PC is in IDLE or you are working in desktop mode then dBA levels remain at 37 dBA, a noise level you will not be able to hear whatsoever either (of course).

Dan vraag ik me af waar al die ventilatie geluiden vandaan komen als ik een game speel.
Heb ik bij 't instaleren iets over 't hoofd gezien of staat de kaart mischien verkeerd afgesteld?

Graag wou ik vernemen of iemand hier een rede voor zou kunnen weten.

vriendelijk dank.
:cool:

Hoi,

Ze beloven vaak veel ;) maar hoe is het met caseventilators heb je in de kast wel genoeg luchtflow en is de koeler en ventilator van de processor stofvrij?

Dat is wel in orde, ik stof de computer regelmatig uit.
De processorfans ben ik een beetje huiverig voor.

Ik vroeg 't me af omdat soms als ik niet aan 't gamen ben en ik bv een plaatje open in een programma al voldoende is om toch wel een merkbare zoem te geven.
Als ik aan 't gamen ben staat de computer geheel te trillen.
En dat lijkt me toch niet echt goed.

Hoi ,

Speel eens met de kast open kijk en luister dan eens, en vergeet de omgevingstemperatuur ook niet het is flink warm

Dat maakt weinig verschil, op de videokaart zit een grandioze ventilator, maar ´t is de CPU fan die zoveel lawaai maakt.
De computer is er op afgesteld om de cpu fans te laten werken met de processor snelheid.
Maar wat ik ervaar is meer een soort trilling door heel de computer.

En dat lijkt me niet goed, vandaar m´n vraag.

Ik heb 'ns in de chat geïnformeerd en daar werd vermeld dat 't logisch is dat de grafische kaart meer geluid maakt al naar gelang de aanspraak die er op de kaart gemaakt werd.
Daar was ik dus zelf ook al achter want de processor draait harder dus ook de noodzaak tot koeling.

Waar 't mij nou om ging was dat dit harde zoemen ook gebeurd wanneer ik andere dingen doe.
Eerst zat er een ATI RADEON X550 videokaart in en die is vrijwel geluidloos.

Dat zal 't verschil wel maken.

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan