Radeonx1600pro Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

DRADA

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2003
Hallo ik heb een nieuwe videokaart gekocht de radeon x1600pro AGP VERSIE van SAPPHIRE maar als ik de bijgeleverde cdrom drivers installeer of de meest recente van de website dan krijg ik een foutmelding dat de videokaart niet kan communiceren met het moederbord.
Ik heb een p4p800 de luxe moederbord en de systeembios is van 08/15/05 mijn video-bios is van 01/12/06 volgens everest, weet iemand hoe ik dit op kan lossen? want eerlijk gezegd is de kaart nu erg traag (langzamer dan mijn 9600 pro die ik had) en stotterd ie nogal.

Staan alle opties in de bios voor AGP wel op deze kaart goed ingesteld?

Staat de ACPI in de bios aan zodat er geen IRQ conflict is? ook te zien in apparaatbeheer.

Heeft deze kaart een extra voedingskabel nodig?

Ja alle optie,s staan aan in het bios en inderdaad heeft de videokaart een extra aansluiting voor de voeding die ik ook netjes heb aangesloten (voeding is 650 watt en zeer stabiel) en zover ik kan zien zijn er geen irq conflicten

er staat in de foutmelding unable to retrive information from bios please report to developer about your board. Misschien maakt dat het wat duidelijker.

Zelfde kaart

Ik heb de zelfde kaart recent gekocht.

Hij doet het goed, ga er even mee terug, mogelijk ligt het toch aan de kaart.
Heb nog niet geprobeerd de bios van deze vga te updaten.

Eric.

P.S. en als je bedoeld dat het niet lukt om je bios van de VGA te updaten, moet je een supportmelding doen naar sapphire.

Laatst bewerkt:
Ok ben dankzij jullie tips al een stapje verder heb nu de melding niet meer unable to retrive information from bios please report to developer about your board:D
staat alleen nog een melding van Radeon Probe Driver [problem code 10] heb gekeken in mijn systeem,devicemanager maar kom hem daar nergens tegen heb ook mijn software doorzocht maar zag hem daar helaas ook niet staan

Dank je voor de tip maar die heb ik dus allemaal al geprobeerd evenals de dna drivers
heb alle drivers verwijderd en 1 voor 1 opnieuw geinstalleerd verwijderd etc maar blijf die melding houden van die Radeon Probe Driver [problem code 10]

Ik weet het vandaar dat ik hier mijn vragen stelde,bedankt voor de tips en de moeite heeft me wel iets verder geholpen :thumb:

nou na cleanup van ATI 2x gedraaid te hebben is de zaak opgelost drivers van omega geinstalleerd en hij loopt als een zonnetje zonder problemen en watergekoeld (heb de fan vervangen door een waterblock:p ) harstikke bedankt voor de goede hulp :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan