Radio aansluiten op laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn M

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2010
[Weet niet of het hier goed staat, zoniet, wil een moderator deze verplaatsen?]

Hallo,

Ik heb een laptop, alleen vind ik het geluid wat daaruit komt slecht, ik wil daarom mijn radio op mijn laptop aansluiten, is dit mogelijk?

Radio:
JVC UX-G38

Goedemiddag,

Neem aan dat je het geluid van het notebook via de radio wilt laten spelen ,dan kan je vanuit je koptelefoon uitgang met dit kabeltje naar je radio gaan.

Dat klopt helemaal!

Dankje!

PS; even voor de zeker heid: weet je 100% zeker dat het werkt?

Hoi,

Ja als je op beide de aansluiting hebt dus een koptelefoon uitgang op het notebook een een vrij ingang op de radio dan moet dat werken.

Koptelefoon ingang heb ik op de laptop, wat bedoel je met vrije ingang op de radio ?

Hoi,

Nu die rood witte stekkertjes zullen op je radio moeten en heb je een Aux ingang op de radio?

Wat toevallig, Ik heb ook zo'n radio uit die serie (UX-G37 heb ik, de zwarte). Op die stereo's zitten geen tulp aux ingangen, maar mini-jack. Ik zelf heb allebei de jack poorten aan de voorkant in gebruik met deze kabeltjes. Er zijn natuurlijk ook kortere, maar die zou je in de groene (voor uitput) of de blauwe (voor input) jack aansluiting op je laptop kunnen aansluiten (als je die hebt...)

De aansluitingen die je moet hebben zitten trouwens aan de voorkant (rechts onder). Als je de kabels hebt aangesloten, moet je hem overschakelen naar LINE (knop op de voorkant (rechts), of op de knop op de afstandsbediening (paar keer drukken op FM/AM knop)

Als het geluid te hard is, moet je de SET knop (afstandsbediening) ingedrukt houden, op het scherm komt dan iets te staan van IN_LVL1, 2 of 3. (1 is het zachtst, 3 het hardst). Hopelijk heb ik alles uitgelegd...

mr32 :cool:

Laatst bewerkt:
Dat is mooi, heb je toevallig een foto van een blauwe jack aansluiting zodat ik kan kijken of ik die heb :)

Hoi,

Ik zag net dat je een JVC UX-G38 hebt in je eerste bericht:o en kom tot de conclusie dat hij erg kaal is qua aansluitingen en vrees dat het niet gaat wat je wil je hebt alleen een usb ingang op de jvc en naar mijn weten kan je daar geen audio over laten gaan dus mijn advies was niet juist :o:o

Whaha, maakt niet uit, ben al blij dat er zo snel gereageerd wordt :thumb:

Maar als ik het nu goed begrijp,

ik moet een jack -> jack kabel kopen, 1 stop ik in de meest rechtse aansluiting op de radio, en de andere in de laptop, en nu wil ik nog weten welke aansluiting op de laptop :D

@ Mr32

Werkt dat want volgens mij lees ik op de foto bij die ingang iets van digitaal in en uit klopt dat?
@ Martijn M Dat zal dan op de koptelefoon uitgang van je notebook moeten

Laatst bewerkt:
Line in-out ja

Bij mij werkt alles, dus ben maar niet bang ;) (tenzij ik de vraag niet heb goed heb begrepen, maar dat kan bijna niet :D)

Stekker moet dan inderdaad in de headphone output van je laptop (groen)

Hoi,

Maar klopt het dat er iets van digitaal bijstaat? want het zou knap zijn van analoog uit naar digitaal in

Top :D

dat wordt op kabeljacht :D

Thanks beide voor de snelle hulp !!!

@Modag: er staat boven: for digital radio player :)

Het gaat wel snel hier zeg...

Hij moet in de Line IN aansluiting (links van dat groepje aansluitingen rechtsonder aan de voorkant, het staat er boven)

Hoi,

Maar klopt het dat er iets van digitaal bijstaat? want het zou knap zijn van analoog uit naar digitaal in

Nee, er staat: for DIGITAL AUDIO PLAYER (letterlijk, met hoofdletters ;)).

De kabeltjes kun je goedkoop op grote lengte kopen bij de computerwinkels zoals de MyCom (één van de twee kabels bij mij komt daar vandaan)

Het gaat wel snel hier zeg...

Hij moet in de Line IN aansluiting (links van dat groepje aansluitingen rechtsonder aan de voorkant, het staat er boven)

Oké, Staat er idd boven. dat moet geen probleem zijn.

Ik hoorde dat de kabels ook bij de action te koop zijn? klopt dat? (ben 13, dus zwem niet in het geld :p )

Hoi,

Oke dan, succes met de aankoop van het kabeltje en veel luister plezier:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan