radio als dolby gebruiken voor PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

twistedmind

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2006
hallo,

nou het klinkt vrij ingewikkeld, maar ik zal me best doen om het uitleggen

dolby surround voor de pc vind ik een beetje aan de prijzige kant. nu was me plan om een radio tekopen die 6,1 met DTS ondersteund met een 6 boxen uiteraad

en dan dat ik me radio weer op me pc aansluit.
is dit mogelijk

want me vriendin die heeft haar radio aangesloten op een DVD speler en heeft dus ook dolby surround

en een maar van me heeft ook ze radio aan ze pc aangesloten maar die heeft alleen maar sterio

want me doel is dat ik harder geluid krijg maar toch wel me kwaliteit hou

ps. ik heb een creative audigy 2 geluids kaart

is dit mogelijk wat ik wil enzo ja hoe ?

dank jullie vriendelijk alvast

Je wilt het geluid van je pc alleen "harder" hebben? Dan heb je geen surround versterker nodig hoor. Of wil je echt surround geluid uit je pc hebben? Dan moet de bron al in surround zijn opgenomen. Een film heeft dat vaak wel, maar gewone muziek niet.
p.s. het is trouwens MIJN pc en ZIJN radio.

Als je echt hard en mooi surround wilt hebben, kun je beter met 2 stereo versterkers werken. De een op de front speakers, de ander op de rear speakers.

Maar ik snap je probleem niet. Zo'n speakersetje is toch veel goedkoper, en er zijn toch best degelijke tegenwoordig? Ik geloof niet dat je met een surround versterker 'betere surround' zult krijgen, alleen mooier (en harder) geluid.

Als je echt hard en mooi surround wilt hebben, kun je beter met 2 stereo versterkers werken. De een op de front speakers, de ander op de rear speakers.
Stereo versterkers die een surround kunnen weergeven, door ze de front en rear speakers aan te laten sturen?
5.gif

Als je vanaf de pc naar een surround reciever het geluid wil hebben. Ook nog Dolby Prologic, zul je Spdif of optical moeten gebruiken.

Jazeker, en het geluid is subliem. Je stelt dan die audigy gewoon in op 4.1. Ik had zelf nog een hifi versterker + speakerset staan, kostte praktisch bijna niets.

Je wilt het geluid van je pc alleen "harder" hebben? Dan heb je geen surround versterker nodig hoor. Of wil je echt surround geluid uit je pc hebben? Dan moet de bron al in surround zijn opgenomen. Een film heeft dat vaak wel, maar gewone muziek niet.
p.s. het is trouwens MIJN pc en ZIJN radio.

ik wil gewoon wel me suround behouden maar alleen mag er wat harder geluid uit komen ik heb nu namelijk een surround setje van logitect staan en die is een beetje op zijn einde

Jazeker, en het geluid is subliem. Je stelt dan die audigy gewoon in op 4.1.
Dan heb je nog geen surround geluid. Je hebt gewoon voor en achter stereo geluid + een subwoofer.

@twistedmind,
Als je een geluidskaart hebt die Dolby surround kan weergeven, zul je het digitaal naar een reciever moeten sturen. Zo blijft je het surround geluid behouden en wordt het nog eens versterkt door de reciever.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan