radio ongevraagde ontvangst!

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
sinds ik een nieuwe pc heb, hoor ik stilletjes op de achtergrond maar onmiskenbaar, een radiozender op de geluidsboxjes. door achtergrondgezoem kan ik niet achterhalen welke zender het is, wel hoor ik muziek of gesproken woord dat zich niet laat ontcijferen. ik heb op de pc geen audiobron ingeschakeld. meteen vanaf het opstarten is dit geluid er. hoe kan ik ervan afkomen?
alvast dank voor degene die mij kan helpen
ht

virus?
virus scanner
spyware?
spyware scanner

haal de boxen er is uit...

Gr.
Maarten

virus?
virus scanner
spyware?
spyware scanner

haal de boxen er is uit...

Gr.
Maarten

Nee schat ik in; het komt denk ik niet uit de PC maar die boxen pikken het signaal uit de lucht. Is irritant maar ik weet helaas niet wat je eraan kan doen

Ron

ron heeft gelijk denk ik maar hoe nu verder

Nee schat ik in; het komt denk ik niet uit de PC maar die boxen pikken het signaal uit de lucht. Is irritant maar ik weet helaas niet wat je eraan kan doen

Ron

ik denk dat het signaal uit de lucht gepikt wordt, zoals ron veronderstelt. de andere oorzaken zijn zeer onwaarschijnlijk.
maar hoe kun je dit ongewenste maar irritante signaal nu tegengaan? wie weet het?
groet
ht

dom andwoordt van mijn kant zou dan zijn nieuwe boxen kopen:o

speaker vervangen oplossing?

niet dus! met andere speakers -ander type- bleef het probleem bestaan. wat nu>
groet
ht

Zit de PC op een geaard stopcontact?
Dit is een typisch geval van HF inspraak... altijd vervelend.... soms weinig aan te doen...
Als de boxen aanstaan, maar niet op de PC zijn aangesloten, heb je het dan ook?
De afscherming van de kabeltjes welke bij de meeste boxen komen is ook niet echt geweldig...

Het kan ook via het lichtnet (voeding van de boxen) binnenkomen (bijv. babyfoon achtig apparaat dat over het lichtnet werkt)

[QUOTE=ErpCity;3030837]Zit de PC op een geaard stopcontact?
Dit is een typisch geval van HF inspraak... altijd vervelend.... soms weinig aan te doen...
Als de boxen aanstaan, maar niet op de PC zijn aangesloten, heb je het dan ook?
De afscherming van de kabeltjes welke bij de meeste boxen komen is ook niet echt geweldig...

Het kan ook via het lichtnet (voeding van de boxen) binnenkomen (bijv. babyfoon achtig apparaat dat over het lichtnet werkt)[/QUOTE]

dank voor deze reactie. het is dus kwestie van afscherming van de (goedkope) kabeltjes? de boxjes worden gevoed via een geaard stopcontact. en als ik de verbinding met de pc verbreek valt het geluid weg.
dus niks aan te doen?
groet
ht

Wat wel eens wil helpen is het wikkelen van de kabeltjes in ferrietkralen... (R.F. stopper)
Ook een voor het kabeltje van de voeding...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan