Radio op je site met eigen playlist???

Status
Niet open voor verdere reacties.

dragos

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2007
Hallo ik heb een site en ik wou eerst een eigen radio station bouwen maar een beetje te ingewikkeld dus de vraag is kan ik een radio maken met een eigen playist dus in die list zet ik de muziek die ik wil en die speelt hij af gaat dat. zoja hoe

p.s en hoe zet ik die dan op de site ?? html code?? maar hoe kom ik dan aan die html code van de radio.

Alvast bedankt:thumb:

Je kan b.v. Shoutcast of Icecast proberen, maar ik vindt dat zelf niet echt makkelijk. Ik heb zelf gekozen voor Windows Media Encoder (ieder z'n smaak toch?) Daarmee kun je met een playlist uitzenden via Winamp maar ook live draaien als je dat wilt. p.s. een playlist kun je makkelijk maken door al je favoriete nummers in Winamp in te laden en vervolgens te kiezen voor List Options/Save List. Je hebt dan in een paar tellen je eigen playlist (M3U) gemaakt. Ik gebruik vervolgens nog Amazing Clockwheel om een format te maken zodat ik jingles en commercials om de zoveel platen kan invoegen. De stream die door Media Encoder wordt gemaakt kun je simpel met een hyperlink op je site plaatsen. Kijk en luister maar eens op mijn hobbyzender http://radiocity.r8.org en klik op het MediaPlayer dingetje.
Allemaal erg simpel in html, maar voor mijn doel geschikt. Mocht je meer willen weten dan lees ik het wel.
O ja, zorg wel dat je in ieder geval een beetje html leert, ik zag in een andere vraag dat je daar al moeite mee had :)

Laatst bewerkt:
mar live draaien hoe moet dat want dat kan je mij daar mee helpe

ik heb met me vriend van alles geprobeerd maar we komen er niet uit hoe het moet

Beginnen bij het begin. Noem alle software eens op die je wil gebruiken en hebt geinstalleerd. Heb je al een website? Wat heb je zoal zelf al geprobeerd? Met duidelijke informatie van jouw kant wordt het veel makkelijker om te helpen. We kunnen een boel voor je doen, maar je moet ook zelf het e.e.a. kunnen.

hadden shoutcast en winamp geinstaleerd we hebben ook al een site waar die op moet.

Maar ik had shoutcast en winamp geinstaleerd maar we hadden iets geprobeerd van een site maar het lukt maar niet??

dit is die site http://web.planet.nl/specials/mp3/shoutcast.html en voor de downloads hadden we www.shoutcast.com

hoe je dat schermpje van misc plugins krijgt snap ik al helemaal niet want als ik ctrl p klik krijg ik wat anders

Laatst bewerkt:
Ah, Shoutcast. Daarmee kan ik je niet helpen, ik maak gebruik van Windows Media Encoder. Wellicht dat iemand anders je beter kan helpen.
p.s. de site die je noemt is wel erg gedateerd hoor, 1999 zie ik staan.

maar hoe maak je gewoon een afspeellijst dus dan doe ik daar de muziek in en die laat die zet ik op de site hoe moet dat?

Ik weet nu even niet wat je precies wilt. Wil je vanaf je eigen pc "live" radio maken zodat luisteraars het via een stream kunnen beluisteren? (dus wat je draait op dit moment hoort men ook op hetzelfde moment) Of wil je een soort mega mp3 bestand op je site plaatsen dat afgespeeld wordt als men er op klikt?
Een playlist kun je trouwens simpel maken zoals in mijn eerste post al staat. Start Winamp, sleep al de mp3's die je wilt in je playlist "in" Winamp en klik op Save playlist.

Ik weet nu even niet wat je precies wilt. Wil je vanaf je eigen pc "live" radio maken zodat luisteraars het via een stream kunnen beluisteren? (dus wat je draait op dit moment hoort men ook op hetzelfde moment) Of wil je een soort mega mp3 bestand op je site plaatsen dat afgespeeld wordt als men er op klikt?
Een playlist kun je trouwens simpel maken zoals in mijn eerste post al staat. Start Winamp, sleep al de mp3's die je wilt in je playlist "in" Winamp en klik op Save playlist.

ja ik wil eigenlijk gewoon zoals bijv. in windows mediaplayer maken je maakt een afspeellijst en die muziek wat in de afspeellijst zit zet ik op de site maar hoe ?? maak je zo iets

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je nu exact bedoelt. Je omschrijvingen zijn erg vaag. Heb je misschien een site als voorbeeld? Een programma op afroep laten spelen kan dus we'll met Media Encoder. Je moet zelf dus eerst het "programma" m.b.v. Winamp maken en opnemen naar mp3 formaat met b.v. mp3 recorder. Dan dit bestand beschikbaar stellen op afroep door Media Encoder juist te configureren. Dat betekend dat wanneer iemand op de link op je site klikt, het bestand gestreamd wordt. Dit houdt we'll in dat je pc altijd aan moet staan, hij werkt dan als server. Neem dus eerst een programma op, dan zal ik later de mogelijke instellingen voor Media Encoder posten. Voor Shoucast e.d. programma's kan ik je niet helpen. Laat maar weten wat je PRECIES wilt.

Kijk Ik Heb Nu Een Radio Van Veronica Op Me Site Dat Is Zo Klein Radio Dingetje Maar Kan Ik Een Lijst Maken Waar Ik Muziek Inzet In Die Lijst En Kan Ik Die Muziek Dan Om Zo Radio Ding Laten Afspelen Op Me Site?

kijk maar http://www.freewebs.com/habbbomotel/loader.htm ik heb zo ding van veronica maar kan ik daar mijn playist op laten spelen

Laatst bewerkt:
Problemen met je toetsenbord?

Wegens een beveiligingsprobleem kan ik jouw site niet openen (potentieel risico) Ik weet niet wat je er allemaal op hebt gezet, maar ik kan (wil) er dus niet heen.

Affijn, ik vermoed dat je een gewone link naar de stream van Veronica op je site hebt staan. Daar kun je zelf geen muziek in zetten.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wilt. In deze link staat omschreven hoe je zelf radio kunt maken via Internet. Ik zou zeggen, lees het goed door. Kijk dan eerst eens wat je precies wilt en hoe je dat duidelijker kunt omschrijven.

Laatst bewerkt:
Problemen met je toetsenbord?

Wegens een beveiligingsprobleem kan ik jouw site niet openen (potentieel risico) Ik weet niet wat je er allemaal op hebt gezet, maar ik kan (wil) er dus niet heen.

Affijn, ik vermoed dat je een gewone link naar de stream van Veronica op je site hebt staan. Daar kun je zelf geen muziek in zetten.
Het is me nog steeds niet duidelijk wat je nu precies wilt. In deze link staat omschreven hoe je zelf radio kunt maken via Internet. Ik zou zeggen, lees het goed door. Kijk dan eerst eens wat je precies wilt en hoe je dat duidelijker kunt omschrijven.

ja das raar heel veel kunnen me site niet openen als ze het via www.habbopower-online.nl.tt doet ie het bij sommigen niet maar bij www.freewebs.com/habbbomotel wel
??

De eerste link die ik je geef daarmee staat alles beschreven hoe je een eigen (live) zender kan maken. Echter is het wel zo dat je PC aan moet staan als je wilt uitzenden.

Eigen zender uitleg

Natuurlijk moet je hier ook je router voor veranderen. Daar staat hiervoor een help pagina bij.

Router configuratie

En als je vraag al luid wil je dus een speler op je site hebben. Dat kan hier>>>

Maar als je geen eigen radio station wilt dan kan je ook een gewone speler op je site zetten. Je moet de nummers wel online hebben staan op (je eigen/ een) server.

Hier kan je een eigen flash speler maken
Het handigge hieraan is dat je hier alles op mag zetten omdat copirigrh (hoe je dat schrijft) nummer op mag zetten omdat deze dan niet gekopieerd kunnen worden.

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan