Radion 9550 geluid.

• Onderwerp starter Onderwerp starter hdmw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hdmw

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2001
Ik gebruik de radion 9550. Via de TV-out koppel ik mijn TV. Het beeld is prima alleen het geluid is matig. Ik heb de snoeren rood-wit-geel in de TV via een scart plug aangesloten. Aan de PC kant de rode en witte op de TV-out en de witte middels een splitter samen met de kabel van de externe boxen van de PC in de out plug.
Achter op de kaart zit ook nog een platte plug maar die wordt niet gebruikt??

Wie weet wat ik fout doe?

rood en wit is geluid
geel is beeld

dus rood en wit op tv out kan dan volgens mij niet maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Geplaatst door puppie
rood en wit is geluid
geel is beeld

dus rood en wit op tv out kan dan volgens mij niet maar misschien zie ik het wel verkeerd.

Dat zit het verkeerd, ga ik proberen.

Geplaatst door hdmw

Dat zit het verkeerd, ga ik proberen.

Ik heb het verkeerd aangegeven. Rood/wit via een splitter samen met de stekker van de boxen op de out en de gele op de tv-out en vervolgens allen 3 via een scart de tv in.

Het geluid heb ik thuis ook volgens hetzelfde principe. Dus in principe moet het werken. Waar het aan kan liggen: TV (ik heb de rode en witte plugs in de DVD versterker, wellicht dat de ingangen in jouw geval iets wat gaar zijn. Je zegt dat je een convertortje gebruikt. Heb je ook geprobeert het direct in de TV te doen (mits je die aansluitingen hebt natuurlijk. De meeste grotere en modernere TV's hebben ze wel), afstand (meer dan 15m zorgt voor een verlies in kwaliteit), de kabels zelf. Heb je ze kant en klaar gekocht, of zijn ze gemaakt? Die van mij is ook zelf in elkaar gesoldeerd, en deze was in het begin vrij gaar.

Geplaatst door Kenju
Het geluid heb ik thuis ook volgens hetzelfde principe. Dus in principe moet het werken. Waar het aan kan liggen: TV (ik heb de rode en witte plugs in de DVD versterker, wellicht dat de ingangen in jouw geval iets wat gaar zijn. Je zegt dat je een convertortje gebruikt. Heb je ook geprobeert het direct in de TV te doen (mits je die aansluitingen hebt natuurlijk. De meeste grotere en modernere TV's hebben ze wel), afstand (meer dan 15m zorgt voor een verlies in kwaliteit), de kabels zelf. Heb je ze kant en klaar gekocht, of zijn ze gemaakt? Die van mij is ook zelf in elkaar gesoldeerd, en deze was in het begin vrij gaar.

Ik heb een moderne tv met 3 scart-ingangen en 1 aparte s-video ingang. Het geluid werkt wel maar zeer zacht. Ik vraag mij nu het volgende af: Ik heb de rode en witte plug middels een tweeweg plug aan een splitter waarop ook de plug van de normale pc boxen is aangesloten. Wordt het geluid nu niet verdeeld over de 2 uitgangen (1 voor de TV en 1 voor de boxen voor PC)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan