radmin connectie via internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aggror

Gebruiker
Lid geworden
16 jan 2009
Hallo,

Ik gebruik thuis het programma Radmin om de computer over te nemen van mijn ouders als ze ergens een probleem op de pc hebben. Aangezien dit vrij vaak gebeurt maak ik gebruik van remote control.

nu wil ik dit programma ook gebruiken van buitenshuis. Zoals je al kunt raden gaat dit verkeerd. Bij de connectie die ik probeer te maken naar de pc thuis gaat het mis. Uiteraard is het programma op beide pc's geinstalleerd. (zowel server als viewer en actief.)

Thuis gebruik ik een private ip adres 192.168.1.10 voor mijn pc. Ik heb in de router aangegeven dat alles op poort 4899 (standaard radmin poort) kan worden doorgesluist naar poort 4899 voor mijn pc ip adres. Ook heeft mijn firewall op de pc deze poort openstaan.

Vanaf de plek waar ik mijn pc wil overnemen is 4899 ook aan de firewall van de pc toegevoegd. Ik probeer dus met mijn publieke IP adres (van de router) te connecten maar helaas krijg ik hier de melding: kan geen verbinding krijgen met server.

Weet iemand wat ik verkeerd doe of wat ik vergeten ben?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
RAdmin

Waarom gebruik je logmein.com niet, dat werkt (bijna) overal via het internet.

Bij Radmin moet je in iedergeval connecten naar je internet ip adres, dus niet je 192 adres, da's intern. in je router moet je het internet adres laten routeren naar het 192 adres van de pc, dan moet het goed gaan.
Dus bijvoorbeeld http://77.166.105.95 (in een Internetexplorer) dan kom je binnen op het netwerk van je vader. De router moet je nu door linken naar de desbeteffende pc met een 192.168...... adres.

P.s. het ipadres die je van je provider hebt gekregen vindt je in je router. Het adres van je router kun je vinden door in een dosbox (start uitvoeren CMD) het commando ipconfig /all te typen en het adres te gebruiken achter "Standard Gateway".

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan