Rae foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

mister 9

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2004
Berichten
648
Hallo.

Een kennis krijgt deze melding na het instellen van een nieuwe mailaccount.:

Kan het bericht niet verzenden omdat één van de geadresseerden door de server is geweigerd. Het geweigerde e-mailadres is KNIP Hier stond een emailadres. Onderwerp 'test2', Account: 'Eduscript (Michael Felix)', Server: 'server44.hosting2go.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79.

Weten jullie wat er mis is?
Misschien is het niet belangrijk, maar mijn kennis zit in Spanje en internet daar via een draadloze verbinding.

Groet,

Sam
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo.
Het geweigerde e-mailadres is KNIP Hier stond een emailadres. Onderwerp 'test2', Account: 'Eduscript (Michael Felix)', Server: 'server44.hosting2go.nl', Protocol: SMTP, Reactie van server: '553 sorry, that domain isn't in my list of allowed rcpthosts (#5.7.1)', Poort: 25, Beveiligd(SSL): Nee, Serverfout: 553, Foutnummer: 0x800CCC79.

Wat ik zo zie is dat het lijkt of hij via 'server44.hosting2go.nl' mail probeert te versturen, en dat mag niet, tenzij het voor een domein is dat doro 'hosting2go.nl' wordt gehost, en ga er maar rustig vanuit dat zonnet daar niet bij hoort. Dus even de SMTP server instellen op z'n spaanse ISP.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Email adres maar even uit topic en quote verwijderd.
 
Bedankt.

Maar wil dit zeggen dat hij geen mail kan ontvangen en versturen van de hosting2go account?
 
Wel ontvangen, niet versturen - tenzij ze geauthenticeerde SMTP verbindingen ondersteunen - dan moet je dus je username/wachtwoord invullen bij de SMTP server details. Er zijn echter maar weining providers die dat doen.
Merendeel redeneert: SMTP via de server van je verbinding. Als je daar misbruik van maakt wordt de verbinding gewoon afgesloten.
Anders zou hij ook spam kunnen versturen, en zouden ze daar geen actie op kunnen ondernemen.
 
En dat komt doordat hij in Spanje woont? Kan hij dan niet de smtp van zijn provider in spanje opgeven, en dan daarmee gewoon de mail replyen?

Even voor mijn info, met provider bedoelen jullie toch degene die het internet levert. Niet degene die de site levert?
 
En dat komt doordat hij in Spanje woont? Kan hij dan niet de smtp van zijn provider in spanje opgeven, en dan daarmee gewoon de mail replyen?

Even voor mijn info, met provider bedoelen jullie toch degene die het internet levert. Niet degene die de site levert?

Dat is correct. Dus bijvoorbeeld smtp.inicia.es
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan