goedeavond,
Ik heb weer eens een probleem,ditmaal met mijn RAID 0
Systeem (wat van belang is):
mobo: GIGABYTE P35C-Ds3r
hdd:2 X Seagate barracuda 7200.11 (ST3500320AS) in RAID 0
Ik heb eens op internet gekeken en het blijkt dat alle mensen met dit model en firmaware dit probeem hebben: na 2-3 maanden (bij mij 1 jaar) word hun hdd niet meer herkent in windows of zelfs in de BIOS.
Seagate heeft een firmware update uitgegeven die dit probleem op zou moeten lossen.
officiele probleemtopic op seagatesite: http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=ata_drives&thread.id=3283&view=by_date_ascending&page=1
Hier stuit ik op mijn eerste probleem.
ik heb mijn windows op de RAID 0 opgeslagen dus ik kan niet eens windows opstarten.
op een laptop heb ik de .exe file geopent en ik zag de volgende waarchuwing:
DO NOT RUN THIS FIRMWARE UPDATE ON RAID SYSTEMS.
lekker dan, wel even waarschuwen maar geen oplossing geven.
in het kort: 2 x 500 gig in raid 0.
1 van de hdd wordt niet herkend. probleem is bekent, oplossing is beschikbaar maar niet toepasbaar op mijn situatie.
kan iemand mij hiermee helpen?
alvast bedankt,
mvg, axis
Ik heb weer eens een probleem,ditmaal met mijn RAID 0
Systeem (wat van belang is):
mobo: GIGABYTE P35C-Ds3r
hdd:2 X Seagate barracuda 7200.11 (ST3500320AS) in RAID 0
Ik heb eens op internet gekeken en het blijkt dat alle mensen met dit model en firmaware dit probeem hebben: na 2-3 maanden (bij mij 1 jaar) word hun hdd niet meer herkent in windows of zelfs in de BIOS.
Seagate heeft een firmware update uitgegeven die dit probleem op zou moeten lossen.
officiele probleemtopic op seagatesite: http://forums.seagate.com/stx/board/message?board.id=ata_drives&thread.id=3283&view=by_date_ascending&page=1
Hier stuit ik op mijn eerste probleem.
ik heb mijn windows op de RAID 0 opgeslagen dus ik kan niet eens windows opstarten.
op een laptop heb ik de .exe file geopent en ik zag de volgende waarchuwing:
DO NOT RUN THIS FIRMWARE UPDATE ON RAID SYSTEMS.
lekker dan, wel even waarschuwen maar geen oplossing geven.
in het kort: 2 x 500 gig in raid 0.
1 van de hdd wordt niet herkend. probleem is bekent, oplossing is beschikbaar maar niet toepasbaar op mijn situatie.
kan iemand mij hiermee helpen?
alvast bedankt,
mvg, axis