raid 0 wel heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Simon231

Gebruiker
Lid geworden
18 aug 2009
Hoi allemaal,

Ik heb via de BIOS een raid configuratie aangemaakt. Alles lijkt goed te werken, maar de snelheid is afgenomen....

Eerst hadden ze een schrijfsnelheid van ongeveer 95 mb/s (getest met hd Tune)

Nu komt hij ongeveer net zo hoog.... En vooral opvallend is dat hij totaal niet stabiel blijft... snelheden varieëren van 0 tot 200 mb/s

hd tune.png

Wie kan me helpen? Ik hoopte op een verdubbeling vd snelheid :(

Als de schijven hardware fouten bevatten zou dat de verklaring kunnen zijn. Download en run eens een testtool van de leverancier van de schijven.

Sorry voor de late reactie, maar de vakantie zat ertussen :p

Ik kan zo snel geen tool vinden voor het testen van mijn hdd... Weet je waarmee ik dat kan doen?

Dank!

Sorry voor de late reactie, maar de vakantie zat ertussen :p

Ik kan zo snel geen tool vinden voor het testen van mijn hdd... Weet je waarmee ik dat kan doen?

Dank!

Welk merk zijn de HD's. Elke fabrikant heeft zo zijn eigen testtooltjes die van hun web site te downloaden zijn.

Overigens had ik deze week een PC ter reparatie waarvan de HD vreselijk traag was volgens HD-tune, maar de testtool (van Seagate in dit geval) zei dat er niets aan de hand was met de HD. Toen ik alle insteekkaarten eruit haalde (incl. de videokaart en het beeldscherm aangesloten op de on-board-videoaansluiting) bleek de HD ineens lekker snel en was er niets aan de hand. Vervolgens kaart voor kaart terug gezet en weer getest. Na het insteken van de Videokaart (ati HD3850) was de HD ineens weer traag. Het probleem zat hem dus in de videokaart, met name de driver van deze kaart die, na wat gegoogel, bij veel anderen problemen bleek te geven. Na vervanging van de videokaart door een andere (vanzelfsprekend geen ati HD3850 meer :-) werkte alles ineens perfect.

Zo zie je maar weer dat de problemen in een pc door iets heel anders veroorzaakt kunnen worden dan het in eerste instantie lijkt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan