raid 1, werkt het nu zoals het hoort?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fixed

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hoi allemaal,

Voor mijn broer heb ik een nieuwe pc gekocht met het volgende moederbord:

Asus P5Q pro

Ook heb ik twee sata II hardeschijven gekocht omdat ik raid 1 (mirror) wil gaan draaien, backup van de ene schijf op de andere dus, en anders om.

In de handleiding staan er meerdere manieren omschreven hoe je dat kan doen, er is namelijk een stukje software op het mobo mee geleverd, genaamd Drive Xpert, wat de boel zou moeten regelen.

Ik heb in de bios aangegeven dat ik de EZ backup (raid 1`) wil gebruiken, dit werd vervolgens ingesteld, daarna heb ik windows XP pro geinstaleerd, deze ziet gewoon netjes 1 schijf, en windows werkt prima.

Vervolgens heb ik Steel Vine manager geinstalleerd om de boel te monitoren, zie printscreen:

[SMALLIMG]http://www.johanvanzanten.com/uploads/images/printscreendisk.JPG[/SMALLIMG]

Eerst stond hier keurig netjes drive 0 en 1 in het paars, in orde dus, maar daarna heb ik de computer opgestart met maar 1 schijf (de andere sata connector er uit gehaald) en toen deed windows het dus ook goed, vervolgens kabel er weer in en op nieuw opstarten, gaf dit scherm... lijkt me allemaal prima dus, hij gaat hem weer opnieuw rebuilden...

maargoed kan ik er nu vanuit gaan dat de raid 1 helemaal goed werkt? Met andere woorden, als er nu 1 schijf kapot gaat, draait de boel dan gewoon door?

Is er niet een manier dat je een seintje krijgt zodra 1 schijf kuren gaat krijgen?

Bedankt alvast!

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan