RAID 2 HDDs + 1 Paritie

Status
Niet open voor verdere reacties.

luck7

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2009
Hallo

Ik heb een 500GB Sata HDD in mijn Pc en er 2x een PATA van 40GB bij gehangen.
de SATA is opgedeeld in 2 partities van 400gb en 100gb.

Die 100GB zijn voor downloads en de 2 HDDs die ik er bij heb gehangen wil ik ook gebruiken om downloads op te slaan.
Maar als ik daarvan een raid ga maken zit ik straks dus met één 100gb partitie en een raid van 80GB.
Kan ik die 2 samenvoegen?

mvg
Luck7

om dat te weten zul je toch moeten zeggen welk moederbord je hebt en eventuele raid kaarten maar ik ben er bijna zeker van dat dit niet gaat lukken

oude IDE schijven in RAID zetten samen met SATA zal het alleen maar vertragen

SATA HDD's zijn sneller dan IDE's in raid dus zie het nut hiervan ook niet echt je kunt beter gewoon alleen de IDE schijven in raid houden en de SATA schijf apart behouden

vind het gewoon onhandig als ik dan 2 schijven voor mn downloads heb. Maar zal dan toch moeten blijkbaar.

je kan ook gewoon een 200 gb sata schijf kopen hdd s kosten bijna niets meer.
zo met 2 oude 40 gb schijven werken is niet echt betrouw baar

ik weet dat hdds niet meer zo duur zijn, maar als ik er een zou kopen dan wil ik het meteen goed doen en minimaal 2 tb (liefst 3) aanschaffen. Dan zit je al zo aan 150€ en als student zijnde tover ik die niet zomaar ergens vandaan ;)

Met een directory junction of symlin kun je de extra ruimte als een folder toevoegen aan je bestaande schijfruimte. Heb je je downloads ook op 1 plek staan.

Software RAID is geen goed idee vanwege performance en betrouwbaarheid.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan